2024. április 20. Szombat, Tivadar.
 
Ez mindenkit érint: mától öt percen belül kapcsolni kellForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-01-14 15:14:41
Az intézkedés nemcsak az ügyfél idegrendszerét, de pénztárcáját is jelentõsen kíméli majd - hangsúlyozta az NGM gazdaságszabályozásért felelõs államtitkára.

A kormányzatnak folyamatosan figyelnie kell a fogyasztóvédelem rendszerét, a vállalkozási, szolgáltatási formák ugyanis szüntelenül változnak, a fõ cél pedig, hogy a fogyasztók ismerjék jogaikat, az aktuális ügyekre gyorsan és hatékonyan reagálni képes intézményrendszer mûködését, és legyen bennük elég tudatosság is ezeket használni – hangsúlyozta az NGM gazdaságszabályozásért felelõs államtitkára. Az elmúlt négy évben a rendszer és a tudatosság területén is komoly elõrelépés történt – utalt rá Szathmáry Kristóf. A fogyasztóvédelem fontosságára vonatkozó passzusokat ma már az alkotmány rögzíti, mûködnek a békéltetõ testületek, a segítõ civil szervezetek és az egész munkát összefogó állami intézmény, a fogyasztóvédelmi hivatal is, és ehhez a rendszerhez igazodtak a cégek számára a szigorú kereteket elõíró jogszabályok.

A fogyasztóvédelmi politika nincs ellentétben a vállalkozások érdekeivel, hiszen az elégedett fogyasztó jön vissza újra, és ezt a tisztességes vállalkozások is tudják – hangsúlyozta Szathmáry -, a cél ezért éppen a tisztességtelen, a kiskapukat keresõ, másoknak kárt okozó vállalkozások kordában tartása – mondta az államtitkár. A legutóbbi módosítás például már nagyon sok cég számára elõírja a fogyasztóvédelmi referens alkalmazását, a kapcsolattartót a békéltetõ testületekkel, a fogyasztóvédelmi képzést, ami sokszor pluszteher is, de a tapasztalatok azt mutatják, a vállalkozások lassan megértik, hogy a saját érdekükbõl is érdemes beruházni a fogyasztóvédelembe.

Az államtitkár utalt arra is: a fogyasztóvédelmi törvény legutóbbi módosításánál már szektoriálisan figyelték, hol érdemes jogszabályilag beavatkozni, és léptek többek közt a fogyasztói csoportok, a termékbemutatók, a telefonos ügyintézés, a rezsipontok, a fogyasztóvédelmi referensek ügyében. Mától lép például életbe az a több százezer embert érintõ szabály, hogy a telefonos ügyintézést kötelezõen fenntartó cégek esetében öt percben belül élõ kapcsolat kell biztosítani, ami nemcsak az ügyfél idegrendszerét, de a pénztárcáját is jelentõsen kíméli majd – hívta fel a figyelmet az NGM gazdaságszabályozásért felelõs államtitkára. A fogyasztóvédelmi hivatal feladata most az, hogy tesztelje, figyelje a cégek válaszait az életbe lépett, életbe lépõ változtatásokra, és tegyen ajánlásokat az esetleges változtatásokra.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!