2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 
Ügyesen trükköznek: ezek a vásárlók vannak legnagyobb veszélybenForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-02-12 18:22:17
Az üdülési jogok megvásárlásának veszélyeirõl, buktatóiról nyilatkozott a Napközben keddi adásában Kathy Attila, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársa.

Kezdetben csábít, késõbb sokszor már csak a gond van a megvásárolt üdülési joggal. Gyakran derül ki, hogy a vevõ elhamarkodottan döntött, amiben szerepet játszhatott, hogy az értékesítõk sok trükköt bevetnek az akár több százezer vagy millió forintért kínált üdülési jogok értékesítésére.

Egy idõs házaspár még 2007-ben vásárolt üdülési jogot – egy összejövetelen az értékesítõk azzal beszélték rá õket az adásvételre, hogy az kiváló befektetési lehetõség. A vevõk ráadásul azzal a megnyugtató érzéssel távoztak a licitrõl, hogy árkedvezményt is kaptak. Az idõs házaspár fia szerint ezeken az akciókon igazán az idõs emberek vannak nagy veszélyben, mert ezeken a találkozókon pszichológiailag nagyon jól felkészített emberek fogadják õket. A potenciális vevõk számára összeállított elõadás nagyon jó fel van építve ahhoz, hogy képes legyen elcsábítani az összejövetel meghívottjait.

Az idõs házaspár által felkeresett liciten 2 millió 800 ezer forintról indult a felkínált harmincéves üdülési jog ára, amit aztán „le tudtak alkudni” 1 millió 600 ezer forintra. Emellett van éves fenntartási díj, amit pedig 40 ezer forintra sikerült „levinni”. Egy év múlva azonban az üzemeltetés jogát a szolgáltatást korábban értékesítõ cég eladta egy másik vállalkozásnak. Az új társaság azonban az éves fenntartási, illetve üdülõhasználati díjat majdnem a duplájára, 75 ezer forintra emelte. A vevõk ügyvédhez fordultak, de a kisbetûs részekkel tarkított szerzõdés jellege olyan volt, hogy egyik jogász sem vállalta az ügyet.

A vásárlók most már odáig jutottak, hogy úgy is kilépnének, ha nem kapnának vissza semmit, de ez sem olyan egyszerû. Például nem fizették az éves díjat, amely azóta ismét emelkedett, így már 105 ezer forint. Ha a vevõk ezt összeget nem fizetik, akkor a szolgáltatást nyújtó cég kártérítést kérhet – mondta az idõs házaspár fia, aki úgy látja, ebbõl a szerzõdésbõl jelenleg nincs kiugrás.

Sokszor megtörtént az is, hogy amikor valaki élni akart az üdülési jogával, nem tudta ezt megtenni, mert csõdbe ment a szálloda, az épületet eladták, a megvásárolt lehetõség pedig a „füstbe szállt”. Ez esett meg egy kehidakustányi hotellel is, amelynek új tulajdonosa abban az esetben biztosított volna üdülési jogot, ha a reklamáló ügyfelek még egyszer befizetnek 600-800 ezer forintot – mondta el a napközben keddi adásában Horváth László, a Gyõr-Moson-Sopron megyei békéltetõ testület elnöke. Ha egy szálloda csõdbe megy, akkor az üdülési jogot birtokló fogyasztó jelezheti a felszámoló felé az igényeit. Felszámolás,illetve a tartozások kiegyenlítésekor ezek a fogyasztók jellemzõen a sor végén állnak – tette hozzá Horváth László békéltetõ testületi elnök.

Kathy Attila, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) stratégiai kabinetjének vezetõje is azt mondta, a követeléseket a felszámolás alatt álló céggel szemben kellene érvényesíteni, ezért nagyon nehéz bármi pozitívat vagy biztatót mondani az üdülési jogukat így elveszetõ embereknek. Hangsúlyozta: a jellemzõen határozatlan idõre vagy hosszú távra szóló üdülési jogok esetében a felkínált lehetõség elõzetes átgondolása és a szerzõdés tatalmának részletes ismerete sok problémát megelõzhet.  Ha azonban már megvan a baj, akkor nem mindig tud lépéseket tenni a hatóság vagy a békéltetõ testület. Az ügyvéd elárulta: nem csak az örökölhetõséggel lehet gondMegállapodott a hitelezõkkel a Ramada Hotel üzemeltetõje

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!