2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 
Forgalomba helyezték Magyarország elsõ elektromos buszátForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-02-19 13:16:42
A Nemzeti Közlekedési Hatóság közúti közlekedésre alkalmasnak minõsítette Debrecenben Magyarország elsõ tisztán elektromos meghajtású midibuszát. A jármûvet magyar vállalat fejlesztette ki, több mint 10 éven át dolgoztak rajta.

Magyarországon elõször találtak közúti forgalomra alkalmasnak tisztán elektromos meghajtású jármûvet. Az INTER TAN-KER Zrt. 2002 óta fejlesztette ki és gyártotta az ország elsõ magyar rendszámmal rendelkezõ midibuszát, amely nemcsak hogy környezetkímélõ, de takarékosabban is üzemeltethetõ belsõ égésû társainál.

2010-ben már mozgóképes, tesztelhetõ jármûvel rendelkeztünk, több mint két évig folyamatosan üzemeltettük városi körülmények között - mondta Dr. Tenk Gábor, az INTER TAN-KER Zrt. vezérigazgatója. - Ez idõ alatt a prototípus több ezer km-t tett meg különbözõ terheléssel. 2012-ben megkezdõdött az autóbusz forgalomba helyezésének folyamata, a procedúra tavaly december végére sikeresen lezárult. A Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei közúti közlekedésre alkalmasnak minõsítették az általunk gyártott elsõ, Magyarországon fejlesztett és gyártott elektromos autóbuszt.

Az autóbusz töltési pontja Debrecenben található, és jelenleg az egy feltöltéssel elérhetõ hatótávolsága közel 300 km, így kiválóan alkalmas a közösségi közlekedésben való használatra. Emellett ezzel a technológiával számos új út is megnyílik elõttünk: már csak pár lépésre vagyunk attól, hogy a városi közlekedésben használt más jármûveket is tisztán elektromosakra cseréljünk - tette hozzá a szakember. A 8 méter hosszú, 21-23 ülõhelyes midibusz 1-2 órás töltés után 4-8 órás üzemre képes, ami nagyjából 300 kilométeres hatótávolságot jelent.

A jármû egyébként állatorvosi lónak számít a hazai buszgyártás szempontjából. A midibusz kasztnija az Enterprise Bus Limited-tõl származik, mely Plasma néven forgalmazta idehaza a modellt. Az egykoron a budai várban is tesztelt típus járóképes alváza Budafokon készült, míg a kasztnit a Csaba Metál gyártotta. A Plasma végszerelését pedig a Jászkun Volán buszfelújító cége, a General Service Kft. végezte.


A modellbõl idehaza kevesebb mint száz darabot sikerült eladni, majd miután véget ért gyártása a Széles Gábor által jegyzett Hungarian Bus megvásárolta a licencet és az utolsó legyártott alvázat a saját telephelyén fejezte be. A Hungarian Bus bedõlésével a jármû az Inter Tanker Kft.-hez került, mely végül elektromos kisbuszt épített a jármûbõl. Ismerve az elõzményeket, még nagyon korai lenne a sorozatgyártásra gondolni,ha a debreceni közlekedési társaság mégis kacérkodik a buszgyártás gondolatával, akkor célszerûbb lenne összefogni a profi munkát végzõ Molitusszal.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!