2018. július 22. Vasárnap, Magdolna.
 
Szorongás ellen egyen tojástForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-03-09 08:31:00
A szorongási rendellenességeket legtöbbször gyógyszerekkel vagy kombinált pszichoterápiás kezeléssel gyógyítják, de arról kevesebb szó esik, hogy apróbb életmódbeli változásokkal mi magunk is sokat tehetünk a szorongásos betegségek leküzdéséért.

A szorongás a fejlett nyugati társadalmakban népbetegségnek számít, és egyes szorongási rendellenességek (például a generalizált szorongásos zavar, pánikrohamok vagy specifikus fóbiák) már gyermek- vagy serdülõkorban kialakulhatnak, és megfelelõ kezelés hiányában akár egész életünket végigkísérhetik.

Súlyosabb szorongásos betegségek esetén a tartós megoldást általában a gyógyszeres kezelés vagy a kombinált pszichoterápia jelenti, azonban fontos tudni, hogy egyes élelmiszerek fogyasztása, meditációval vagy jógagyakorlatokkal kiegészítve sokat segíthet az elveszített lelki egyensúly helyreállításában, és az életminõség javításában.

 

Segítenek a hidegvízi halak

Az omega-3 zsírsavakban gazdag élelmiszerek, például a hidegvízi halfajták (lazac, szardínia, hering, stb.), a lenmag vagy a legeltetett marhák húsának fogyasztása oldhatja a szorongást: egy kis mintaszámon elvégzett amerikai kutatás rámutatott, hogy az omega-3 zsírsav-bevitel növelése akár 20 százalékkal is csökkentheti a szorongást.

Szorongás ellen bevethetõ a tojás is: a már említett jótékony omega-3 zsírsavak mellett a tojás kiváló B-vitamin forrás - utóbbi nélkülözhetetlen az agy megfelelõ mûködéséhez. Ha szervezetünk ugyanis nem jut elegendõ B-vitaminhoz, megnõ a depresszió, a szorongásos zavarok vagy az elbutulás kialakulásának kockázata is - hívja fel a figyelmet a Psychology Todaycikke.

 

Kamilla, zöld tea és probiotikumok

A kamilla gyógyhatását már évezredekkel ezelõtt felismerték, pár éve pedig egy vizsgálat az enyhe vagy közepesen súlyos generalizált szorongásos zavar kezelésében is hatékonynak találta a gyógynövényt.

A zöld tea a benne lévõ teanin nevû aminosavaknak köszönhetõen nyugtató hatású, és egy japán kutatásból az is kiderült, hogy a vizsgára készülõ diákoknál a szorongást is oldja.

Bár a bélflóra összetételének látszólag nem sok köze van az agyban zajló folyamatokhoz, újabban egyre több tudományos eredmény igazolja, hogy a gyomorba bevitt baktériumok az emberi agy mûködésére is hatással vannak. A jótékony probiotikumokban gazdag joghurtok fogyasztása például a stresszt, a depressziót és a szorongást is csökkentheti – derült ki egy ír kutatásból.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!