2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 
A Tesco és az Auchan kártyáinak titkai: ezt biztosan nem tudtadForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-03-19 17:13:49
Legyen szó a heti nagybevásárlásról az áruházunkban hó végén, drága elektronikai eszközök beszerzésérõl, vagy valamilyen váratlan kiadásról, bárkivel elõfordulhat, hogy átmenetileg szüksége lenne egy kis plusz pénzre.

Ilyenkor nagy segítséget jelenthetnek a vásárlói hitelkártyák, melyek nemcsak pénzszûke esetén jönnek jól, de az egyre elterjedtebb és népszerûbb pontgyûjtési/pénzvisszatérítési akcióknak köszönhetõen még pénzt is kereshetünk a kisebb-nagyobb kiadásainkkal. Persze ehhez nem árt, ha a buktatókkal is tisztában vagyunk.

A mindennapi bevásárlások során fizetéskor egyre többször kerülnek elõ a kártyák. De nem csak a bankkártya, hanem a hûségkártyák, pontgyûjtõ kártyák a különféle kedvezményre jogosító plasztikok is egyre nagyobb számban domborítják a tárcánkat. Van, hogy úgy tukmálnak ránk a boltban egy-egy vásárlói kártyát, hogy a nagy hévvel elhadart - az elõnyöket kidomborító - mondókából épp csak az marad ki, hogy valójában egy (áru)hitelkártyáról van szó. Sokan ilyenkor kétségbeesve hívják a bankot, hogy szeretnék visszamondani a szerzõdést, pedig az ilyen plasztikoknak - tudatosan használva - számos elõnye lehet.

Fõleg az olyan nagyobb áruházláncok üzleteiben, elektronikai boltokban kínálnak áruvásárlási kártyát, ahol jellemzõen magasabb összegben, vagy elég gyakran vásárolunk. Ezt alátámasztja a Cetelem Bank lapunknak küldött válasza, melyben elmondták, hogy a hitelkártya értékesítés döntõ többsége a kereskedõ partnereken keresztül történik. A legtöbb igénylés az elektronikai boltokból érkezik. Leggyakrabban számítástechnikai eszközök, szórakoztatóelektronikai eszközök, háztartási gépek, szerszámok és kerti eszközök vásárlására használják ezen üzleteket. A legnépszerûbb a lapostévé, a mobiltelefon és a tablet. Azonban egyre többen vásárolnak fitneszgépet, szobakerékpárt is áruvásárlási kártyával.

Áruvásárlási hitelkártya vagy áruhitel?

Szemben az áruhitellel, ezek a kártyák számos kedvezményre jogosítanak, és gyakran nem csak az adott boltban. Ráadásul - mivel hitelkártyáról van szó - lehetõségünk van kamatmentesen vásárolni nagyobb összegben is, ami különösen egy hó végi nagybevásárlásnál, vagy egy elromló hûtõ mielõbbi cseréjénél lehet nagy elõny. Ha a megadott határidõre visszafizetjük a levásárolt összeget, akkor nemcsak kamatmentes volt a fizetés, akár 5-10 százalékos visszatérítést is kaphatunk. A hitelkártyákkal szemben további elõnye az ilyen vásárlókártyáknak, hogy többségükhöz kapcsolódik olyan lehetõség, hogy egy-egy nagyobb kiadás esetén a vásárlást átalakíthatjuk fix futamidejû és fix törlesztésû kölcsönné. Ilyen például a Cetelem Joker24 szolgáltatása, melyet minden 30 ezer forint feletti, egyösszegû kártyás vásárlás esetén igénybe vehetünk.

A Celetem elmondta, hogy mivel az ügyfelek számára nagyon fontos, hogy a visszafizetés kiszámítható legyen, ezért egyre többen élnek a Joker24-gyel. 2014. elsõ három hónapjában megduplázódni látszik a bármely, akár külföldi kártyás vásárlás átalakítására használható Joker24 darabszáma (igaz, a forgalom döntõ többsége (90%) Cetelem partner-üzletekben igényelhetõ Áruhitel Expressz). A Budapest Bank ügyfeleinek körében is különösen az ún. Részletformáló lehetõségnek köszönhetõen népszerûek az áruvásárlási hitelkártyák, hiszen így a hitelkártya-tartozást az ügyfél zárt végû hitelként fizetheti vissza.

Elbírálás nélküli és online áruhitel

Ugyanakkor ha már rendelkezünk vásárlói hitelkártyával, szükség esetén áruhitelhez is könnyebben juthatunk. A Cetelemes kártyák esetén például ott van az Áruhitel Expressz szolgáltatás, amellyel a hitelkártyán felhasználható hitelkeret erejéig lehet áruhitelt igényelni hitelbírálat, dokumentum és igazolás nélkül. Ennek népszerûségét jól mutatja, hogy a Cetelem által kibocsátott hitelkártyák közel 20 százalékát az áruhitel expressz szolgáltatással együtt igénylik az ügyfelek, valamint az, hogy további 10 százalék azok aránya, akik az elsõ 12 hónapon belül újra használják kártyájukat erre a célra.

Habár nem tekinthetjük kifejezetten áruhitelkártyának a Cetelem plasztikjait, a hozzájuk kapcsolódó részletfizetési-, és áruhitel szolgáltatások, valamint a kedvezményt nyújtó partnerek széles köre miatt mégis bevettük a felsorolásba. A Cetelem közel 300 ezer kibocsátott hitelkártyával rendelkezik, amellyel a hitelkártya kibocsátás terén piacvezetõvé vált. 2013-ban pedig 15 százalékkal több áruhitelt folyósítottak, mint 2012-ben. Mivel egyre többen vásárolnak olyan webáruházakban, melyek nem rendelkeznek hagyományos értelemben vett üzlettel, ezért az online kereskedelem fejlõdéséhez alkalmazkodva online áruhitel szolgáltatást is nyújt a Cetelem. Ennek keretében az interneten igényelhetjük a webshop honlapján a hitelt, melyet pozitív elbírálása esetén a kinyomtatva vissza kell küldenünk, és már postázzák is az árut. Idén több mint másfélszeresére nõtt az online áruhitelek aránya a múlt évhez viszonyítva. Online részletre fõként értékesebb eszközöket vásárolnak, átlagosan 120 ezer forintot költve egy-egy kiszemelt termékre. Folyamatosan tapasztalják a kereskedõk részérõl a növekvõ érdeklõdést, 2013-ban 2 milliárd forint értékben érkezett online áruhitel hiteligénylés a Cetelemhez. az online csatornán keresztül évente közel 5 ezer db hitelkártya igénylés érkezik.

Amire érdemes figyelni

Habár a vásárlói kártyák számos kedvezményt nyújtanak, és tudatosan használva éves szinten valóban több tízezer forintot spórolhatunk/nyerhetünk velük, ehhez nagyon fontos, hogy néhány dologra kiemelten figyeljünk. A határidõket mindig tartsuk szem elõtt. Ahhoz, hogy tényleg kamatmentesen vásárolhassuk a bank pénzén (amivel még pénzt is keresünk), egy napot sem szabad csúsznunk, különben az igen magas (40 százalék körüli) kamaton kívül több ezer (3-4000) forintos késedelmi díjat is fel fognak még számolni. Ugyanígy igyekezzünk mindig a teljes elkölött összeget rendezni, mert amíg ez nem történik meg, addig hiába fizettük vissza a kintlévõség 90 százalékát, továbbra is az eredeti, teljes tartozásra ketyeg a kamat. Általában így kezdenek annyira felgyûlni a kamatok, késedelmi díjak, hogy néhány hónap múlva nem értjük, hogy kerülhettünk ekkora csapdába. Érdeklõdjünk, hogy melyik visszafizetési mód a legolcsóbb, ugyanis sok bank a postai csekkes befizetésért felszámol néhány száz forintot. Sok bank felszámol több ezer forintos felmondási díjat, ha egy éven belül szeretnénk lemondani a kártyát, ezért jól nézzük meg, hogy mit írunk alá. És persze sose vegyünk fel készpénzt hitelkártyával, mert nemcsak drága, hanem az ilyen tranzakciókra nem vonatkozik a kamatmentes periódus, így a felvétel napjától kezdve elkezd terhelõdni a kamat.

Auchan-kártya: csütörtökre és saját márkás termékekhez

Az Auchannak saját pénzügyi leánycége van, így a francia élelmiszer-nagykereskedési láncnak nem kellett egy nagyobb hazai bankkal sem leszerzõdnie, hogy áruvásárlási kártyát vagy hitelt tudjon biztosítani. A Oney Magyarország által kibocsátott Auchan-kártya nagyon népszerû az áruházlánc vásárlói között, az ügyfélállomány pedig stabilnak mondható - tájékoztatta lapunkat az Auchan. Pénzvisszatérítés az Auchanban történõ vásárlások után csütörtöki napokon jár, illetve az Auchan márkás termékek minden nap kedvezménnyel vásárolhatók meg a kártyával. Sok ügyfelük igyekszik csütörtöki napra idõzíteni vásárlását, hogy kedvezményesen vásárolhasson. Az Auchan Privatív kártya kizárólag Auchan áruházban, vagy Auchan benzinkúton történõ fizetéshez használható, míg az Auchan MasterCard egy nemzetközileg elfogadott hitelkártya, amellyel bármely elfogadóhelyen - akár az interneten is - lehet fizetni, vagy készpénzt felvenni itthon és külföldön egyaránt. Közüzemi vagy egyéb számlák csoportos beszedési megbízásos teljesítése az Auchan-kártya terhére nem lehetséges.

Tesco Vásárlókártya: Clubcardos pontgyûjtéshez

A hazai bankok közül a Budapest Bank az, amelyik két nagyobb kereskedõnek, a Tescónak és a Euronics-nak is biztosítja a pénzügyi hátteret az áruvásárlási kártyák kibocsátásához. Amikor például a Tescóban vásárlás után odajön hozzánk az értékesítõ, és megpróbálja eladni a Tesco Vásárlókártyát, akkor bizony nem mindenkinek tûnik fel, hogy éppen egy Budapest Bankos hitelkártya-szerzõdést ír alá. Arra a kérdésre, miszerint többen mondják-e vissza még aktiválás elõtt az igényelt kártyát, a bank válaszából kiderül, hogy a kibocsátott kártyák aktiválási arányát az ügyfelek megfelelõ tájékoztatásának köszönhetõen a partnereik által is elfogadott szinten tartja a bank. Ezen felül az értékesítõk folyamatos képzése és a kibocsátott, aktivált és használt kártyák arányának figyelése megoldást jelent ennek kezelésére és visszaszorítására.

A Tesco Vásárlókártya tehát hitelkártya, mellyel a Clubcard hûségprogramban gyûjthetõ pontokat tudjuk megsokszorozni. Elõször is 1000 Clubcard pontot kapunk, majd minden további Tescós vásárlás esetén 3x, bárhol máshol történõ vásárlás esetén 2x Clubcard pontot írnak jóvá. Clubcard kártyánkkal egyrészt olcsóbban tudunk vásárolni, másrészt az összegyûjtöt pontok után vásárlási utalványt kapunk.

Jobban megéri a "sima" hitelkártya?

Ma már a legtöbb bank által kibocsátott hitelkártya biztosít bizonyos partnerüzletekben kisebb-nagyobb visszatérítéseket, így a határ a vásárlói kártyák és a "normál" hitelkártyák között egyre inkább elmosódik. Fõleg, hogy a "sima" hitelkártyákkal is magas visszatérítést érhetünk el az élelmiszerüzletekben, elektronikai boltokban vagy barkácsáruházakban. A Citibank CitiLife kártyájával például a Lidlben (2%), a Baumaxban (3%), a Euronics-ban (3%), Kikában (2%) is visszajár a kifizetett összeg 2-3 százaléka, ezen felül minden egyéb vásárlás esetén 1 Citipontot gyûjthetünk 100 forintonként.

Az Erste Bank SuperShopos hitelkártyája pedig egyesíti a törzsvásárlói-, és a hitelkártya funkcióit, a SuperShop partnerüzleteiben történõ vásárlások után két százalékot fizet vissza. Ugyanennek a banknak a Joker hitelkártyája az általunk választott három üzlettípusban négy százalékos visszatérítést ígér, a többiben pedig egy százalékot. A Raiffeisen Bank OneCard hitelkártyája pedig 100 forintonként ötöt fizet vissza, negyedévente megújuló ajánlatokkal, élelmiszerüzletekben pedig három forint jár vissza 100 forintonként, minden további költésbõl és csoportos beszedéi megbízásból egy százalékot nyerhetünk (partnerüzletekben pedig 2-15 százalék kedvezmény jár).

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!