2024. április 23. Kedd, Béla.
 
Hatásos lakáshirdetés - így kell csinálniForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-03-19 18:29:56
Könnyebb eladni házunkat vagy lakásunkat, ha jól tálaljuk a portékát. A helyesen megválasztott hirdetési módszer, szöveg és kép sokat segít abban, hogy még több érdeklõdõt vonzzon. A legeredményesebb módszerekrõl a Kossuth Rádióban beszéltek a szakértõk.

Még mindig sokkal nagyobb a kínálat, mint a kereslet az ingatlanpiacon az adatok szerint. Éppen ezért egyáltalán nem mindegy, hogy miként vannak megfogalmazva a hirdetések – egy rossz mondat vagy szófordulat ugyanis taszító lehet. Ha viszont jól forgatja valaki a szavakat és netán jó fotót is mellékel a hirdetéshez, rövid idõ alatt eredményes lehet az eladás terén. Ezek nem titkok, de tudnunk kell a receptet.

A hirdetések sikeressége szempontjából elsõ helyen szerepel a jó minõségû fotó. Ez pszichés hatásokra vezethetõ vissza, mivel egy jó kép megtekintése után megnyerõbb lesz az elsõ benyomás élõben. Fontos ugyanakkor a kép tartalma is: kerülni kell a rendezetlen lakások fotózását, minél nagyobb és világosabb betekintést kell nyújtani egy rendezett otthonba. A képek és a szöveg mellé pedig mellékelni kell alaprajzot is a hirdetésekhez – hívta fel a figyelmet Rutai Gábor, a Dunahaus PR- és elemzési vezetõje a Kossuth Rádió Napközben címû keddi mûsorában.

Az ingatlanvásárlás komplex ügylet, amelynek során érzelmi és értelmi megerõsítésre is szüksége van a vásárlónak – mutatott rá Törõcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának egyetemi tanára. A hirdetéseknél egyformán fontos a jól megjelenített lakás, a szép részletek és a hirdetés leírása, valamint a funkcionalitás; és kell valami plusz, ami kívánatossá teszi az ingatlant – tette hozzá. A képeken olyan részeket kell megjeleníteni, amelyek érzelmileg megérintik az érdeklõdõt – sugallják, hogy nagy örömmel laknak a lakásban. A hátrányokat és a negatív érzéseinket viszont nem célszerû kiemelni a hirdetések során – magyarázta Törõcsik Mária.

Az eladáshoz türelemre van szükség az eladó részérõl, fõleg ha jól frekventált, értékes ingatlana van. Érdemes ingatlanközvetítõvel dolgozni, így nem a tulajdonosra hárul a kínálgatás terhe. Az ingatlanközvetítés nem véletlenül szakma, tudni kell, hogy miként lehet a lakáshoz vinni a látogatókat, mit lehet mondani nekik és hogyan lehet elõnyösen bemutatni nekik az ingatlant; a tulajdonos a legtöbb esetben nem tud objektív maradni – állapította meg Rutkai Gábor. Egy közvetítõ irodájában ráadásul „sok minden eldõl”, elõ lehet készíteni a terepet a látogatás elõtt – fûzte hozzá a Dunahaus PR- és elemzési vezetõje.

Köles Zoltán, a Magyar Ingatlanközvetítõk Szövetségének titkára szerint csak a szakember tudja, miként kell felépíteni egy ingatlanbemutatást. Az elsõ 10-20 másodpercben, az elsõ benyomás hatására kialakul a vevõben, hogy érdekli-e egyáltalán az ingatlan, éppen ezért nem mindegy, hogy mit lát és érez elõször a lakásban – domborította ki.

Az angolszász országokban a lakások elõkészítése során rengeteg apró kis trükköt alkalmaznak – folytatta. Ilyen például, hogy mennyi fény és szín szûrõdik, illetve van az ingatlanban, továbbá hogy meggyõzõ illat legyen, amit akár egy friss kávéfõzéssel is el lehet érni. Az is fontos, hogy ne egy kopott mackóban várja a tulajdonos az érdeklõdõt – ezek javíthatnak az eladás sikerességén – fejtette ki Rutkai Gábor.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!