2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 
Egyre több vásárló a jobb minõségû termékeket keresi húsvétkorForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2014-04-15 11:45:56
Továbbra is a sonkák, az édességek és a tojás forgalma nõ meg leginkább a húsvéti idõszakban, változás viszont, hogy évrõl évre egyre több vásárló keresi a jobb minõségû termékeket – errõl számoltak be az MTI-nek nyilatkozó áruházláncok.

Az Auchan magyarországi áruházaiban tavaly a húsvét elõtti héten 30 százalékos forgalomnövekedést tapasztaltak, az idén is erre, vagy ezt meghaladó növekedésre számítanak – közölte az Auchan Magyarország Kft. az MTI-vel.

A tapasztalatok szerint az ünnepi édességek közül egyre népszerûbbek a hazai márkák, illetve a valódi csokoládéból készült termékek. A vásárlók 85 százalékban a magas kakaótartalmú, valódi tej- vagy étcsokoládéból készült termékeket választják, és már csak 15 százalékban a bevonóból készülteket.

A várakozások szerint az áruházláncnál az idei húsvéti szezonban a korábbinál több, 400 tonna sonkaféle fogy majd el. A sonkák közül a legkeresettebb a hagyományos érlelésû parasztsonka, a füstölt-fõtt tarja, a füstölt csülök és a füstölt-fõtt frikandó sonka. Egyre több vásárló választja a hagyományos sózással, füstöléssel készülõ, tartósítószer nélküli termékeket.

A húsvéti idõszakban az alkoholtartalmú italokból is több fogy. Egy átlagos hónaphoz képest az idõjárástól függõen 20-30 százalékkal nõ a tömény alkoholos italok forgalma, a legnépszerûbbek a pálinkák, a prémium gyomorkeserûk, a whisky és a vodka. Sörökbõl 20-25 százalékkal többet adnak el az elõzõ hónapok átlagához képest, de erõsödik húsvétkor a középkategóriás borok forgalma is.

Az Auchan hangsúlyozta: az áruházlánc hazai beszállítóinak száma évrõl évre nõ, jelenleg az 1500 beszállító 90 százaléka, 1350 hazai vállalkozás. Az ünnepi idõszakban a sonkafélék 90 százaléka magyar beszállítóktól érkezik.

A CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója, Fodor Attila elmondta: tapasztalataik szerint a húsvéti ünnepek közeledtével elõször a csokifigurák iránt nõ meg a kereslet. A CBA üzleteiben szintén egyre többen keresik a jó minõségû csokoládékat, jelenleg 75-80 százalékban ezeket veszik a fogyasztók, a tejbevonó masszából készült termékeket már kevesen vásárolják. A minõségi termékek drágábbak, de inkább ezekbõl választanak a vevõk kisebb méretû figurákat.

A sonkaféleségeknél szintén a minõségi irányba tolódik el a kereslet, a hagyományosan érlelt, füstölt és pácolt termékek a legkedveltebbek. Az értékesítésben azonban még nincs olyan arányuk, mint a csokoládéknál a minõségi termékeknek, a gyorspácolású, olcsóbb termékek továbbra is keresettek – mondta a kommunikációs igazgató. A füstölt árukból az átlagos mennyiség tízszeresét adja el ilyenkor az üzletlánc.

Tojásból a húsvéti szezonban az átlagos idõszak hét-nyolcszorosát értékesítik. Fodor Attila szerint komoly piaci változást okozott az a 2012-ben életbe lépett rendelet, amely szerint a tojásoknál fel kell tüntetni a tömegre vetített egységárat. Ez átrendezte a fogyasztói szokásokat, míg korábban a legkisebb méretû tojás fogyott leginkább, most 75-80 százalékban a közepes méretû tojásokat választják a vevõk – közölte.

A kommunikációs igazgató emlékeztetett: ez azért is kedvezõ, mert az “S” méretû tojások nagyobb arányban importból származnak, a hazai termelõknél az “M” méretûek a legelterjedtebbek, és a kereslet efelé mozdult el.

A Tesco-Global Áruházak Zrt. arról számolt be, hogy a forgalom egyre inkább az ünnepnapok felé tolódik, karácsonykor és szilveszterkor is tapasztalható volt, hogy a fogyasztók egyre késõbb veszik meg az ünnepi asztalra valót.

Az áruházlánc a tavalyi évhez hasonlóan az idén is körülbelül 1300-1400 tonna füstölt késztermék eladását tervezi a húsvéti szezonban. A különbözõ sonkák és füstölt termékek forgalma lényegesen megnõ az ünnep elõtti idõszakban, a húsvétot megelõzõ öt hétben fogy el a teljes éves mennyiség 40-45 százaléka. A legnépszerûbb termékek a hátsó csülök, a parasztsonka, a parasztlapocka, a kötözött lapockasonkák, a füstölt tarják, karajok, a csomagolt parasztsonka, valamint a frikandó sonka.

A hazai Tescóban kapható valamennyi húsvéti füstölt sonka 100 százalékosan hazai feldolgozású termék. A tojások között a magyarországi termelõi tojás aránya a teljes forgalom több mint 80 százaléka, és ez a szám folyamatosan emelkedik – közölte a társaság.

A Tesco magyarországi áruházaiban több mint 4 millió csokoládé figura fogyott el tavaly a húsvéti idõszakban, ehhez hasonló forgalmat várnak 2014-ben is. A társaság szintén a minõségi termékek iránti érdeklõdést tapasztalja, általában a legkeresettebbek a valódi csokoládéból készített 60-100 grammos csokinyulak, illetve az 50 gramm alatti csokitojások, a táblás csokoládéból pedig a 100 grammos kiszerelés.

Az ünnepi édességek közül különösen népszerûek a kalácsok, a teasütemények és a piskóták – közölte a Tesco.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!