2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 
Megnyílt a Bûvösölgy, az NMHH médiaértés-oktató központjaForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-05-16 10:03:44
Megnyílt a Bûvösvölgy, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) médiaértés-oktató központja csütörtökön Budapesten.

Karas Monika, az NMHH elnöke az ünnepélyes megnyitón mondott beszédében úgy fogalmazott, hogy a médiaértés-oktató központ egy olyan oktatási intézmény, amely alkalmazkodik a kor igényeihez. A Bûvösvölgy egy gondolkodásformáló program, amely "nem tilt, hanem megenged és a helyes használatra tanít, egy ház, amely a legmodernebb eszközök segítségével készít fel a virtuális térben felmerülõ kihívásokra" - jelentette ki.

Karas Monika közölte, a fiatalok a központban megtanulhatják, hogy a digitális univerzumban hogyan közlekedjenek magabiztosan és, hogy a virtuális térben az egészséges kétkedés biztonságot jelenthet számukra. Rávezetjük õket, hogy az önálló gondolkodás az internetes aktivitások során is nagyon fontos, és hogy a trükkös reklámoknak "felülni nem kifizetõdõ" - tette hozzá.

Karas Monika kiemelte, központban a fiatalok mindenre választ kapnak, amire az új médiakultúra világában kíváncsiak, hiszen a központ oktatási programja minden médiatípusra kiterjed. Az érdeklõdõ fiatalokat filmes, híradós, sajtós, rádiós, szinkronos, reklámos és internetes foglalkozással várják - mondta. Hozzátette, a feladat nem az, hogy lebeszéljük a gyermekeket a digitális eszközök használatáról, hanem átadjuk nekik a digitális világról megtanultakat. Karas Monika megemlékezett Szalai Annamáriáról, az NMHH néhai elnökérõl, akinek - mint mondta - "kezdeményezése és szívügye volt" a központ létrehozása.

Doncsev András, az Emberi Erõforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára hangsúlyozta: együtt kell tenni a tudatos médiafogyasztás elterjesztése érdekében. Mint mondta, a jogalkotással sokat tehetnek a gyermekeket, a családi közösségeket érõ hatások kivédésére, de mindez nem elegendõ, hiszen az elfogadáshoz vagy az elutasításhoz a megértésen keresztül vezet az út. A pedagógusok kulcsfontosságú szerepérõl szólva beszélt arról, hogy az NMHH biztosítja a legmodernebb eszközöket, amelyek segítségével felkészítik a fiatalokat a virtuális térben felmerülõ kihívásokra, az Emmi pedig a nevelés, az oktatás, ezen belül is digitális kompetenciafejlesztés mellett az "emberséget".

A közreadott sajtóanyag tájékoztatása szerint a médiaértés-oktató központban az NMHH hat téma köré szervezi a foglalkozásokat az újságszerkesztéstõl a reklámtrükkökön keresztül a mobilkommunikációig. Az oktatóközpont mûködéséhez szakirányú pedagógusképzések is tartoznak, amelyek a Nemzeti Alaptanterv célkitûzéseihez igazodva akkreditáltak is.

A Bûvösvölgyben zajló programokat a legnagyobb magyar hírközlési és médiaszolgáltatók közremûködésével alakították ki. A Bûvösvölgy média- és hírközlési területen mûködõ partnerei közé tartozik az Index, az Invitel, a Microsoft, a Médiaszolgálatás-támogató és Vagyonkezelõ Alap (MTVA), a Nokia, az Origo, az RTL Klub, a Telekom, a Telenor, a TV2, a UPC és a Vodafone.

Az oktatási anyagok létrehozásában és a berendezések összeállításában az MTVA a partnerek közül jelentõs részt vállalt magára. Az állami és társadalmi szervezetek közül az Emmi, az NMHH Internet Hotline szolgáltatása, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, az Oktatáskutató és Fejlesztõ Intézet, a Tévézz okosan! program és a Vizuális Világ Alapítvány nyújt támogatást. A központban elsõsorban szervezett csoportok jelentkezhetnek majd foglalkozásokra. A ház június 13-ig tesztüzemben mûködik, az iskolai nyári szünetben pedig táborozó gyerekeket fogad majd.

A ház szakképzett animátorai 9 és 16 év közötti gyerekeket fogadnak majd. A fiatalok a sajtóstúdióban megszerkeszthetik saját magazinjukat, megtanulják, mi a hírérték. A híradóteremben megismerkednek a greenboxtechnikával és a hírolvasás, az idõjárás-jelentés kulisszatitkaival. A reklámblokkban a Bûvösvölgy saját márkáját, a Csoda-termékcsalád népszerûsítésén keresztül sajátítják el a hatástechnikákat. A rádiós szekcióban egy profi hangstúdiót próbálhatnak ki és a filmszinkronizálásba is belekóstolhatnak.

Az internetes foglalkozáson stratégiai játékok, kvízek mutatják meg, hogy lehet tudatosan és biztonságosan használni a világhálót, illetve az okoseszközöket anélkül, hogy személyes adataikat meggondolatlanul kiszolgáltatnák - olvasható a sajtóanyagban. Az NMHH 600 millió forintot biztosított saját forrásból a központ kialakítására, a program mûködtetéséhez két évre 500 millió forintos uniós forrás, TÁMOP-támogatás is hozzájárult.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!