2024. április 19. Péntek, Emma.
 
Újra lesz büfékocsi a Balaton felé közlekedõ vonatokonForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-06-06 10:24:34
A MÁV-START Zrt. júniustól ismét maga üzemelteti a nemzetközi járatokban az étkezõkocsikat: a nyári idõszakban a Balaton északi és déli partjára közlekedõ vonatokon is újra lesz büfékocsi.

A vasúttársaságnál abban bíznak, hogy a megújult kínálattal és az alacsonyabb árakkal nyereséges lesz a szolgáltatás. A hatvanas években még akkora tömeg volt az étkezõkocsikban, hogy alig lehetett elférni. Akkor nagyon népszerû volt ez a szolgáltatás. A MÁV-Start 2012 júniusában, 64 év után megszüntette a büfékocsikat a belföldi gyorsvonatokon és IC-ken, a nemzetközi járatokon pedig bérbe adta. A döntést a kereslet visszaesésével és az üzemeltetési költségek megemelkedésével indokolta a vasúttársaság.

Hétfõtõl viszont már ismét a vasúttársaság üzemelteti a nemzetközi járatokon közlekedõ étkezõkocsikat, ezért júliustól, igaz csak a nyári szezon alatt, de újra elindul a szolgáltatás a Balatonra induló belföldi vonatokon is. A régi büfékocsikat új eszközökkel szerelték fel, és frissült az étlap is: akár 18 féle étel közül is választhatnak majd az utasok. „Mindig az utazóközönség figyelembevételével, az ottani szokások figyelembevételével próbáljuk meg a magyar konyhát népszerûsíteni. Nagyon fontos, hogy magyar alapanyagokkal dolgozunk, magyar árukészletünk van” - mondta Imri János, az Utasellátó Központ vezetõje. Június 1-jén, vasárnap hajnalban indult az elsõ saját étkezõkocsis vonat Hamburgba, Július elsejétõl pedig már a Balaton felé közlekedõ járaton is kinyitnak a büfék.

Részletek

MÁV-START Zrt. 2014. június 1-jétõl maga üzemelteti a nemzetközi járataiban közlekedõ étkezõkocsikat, valamint júliustól balatoni vonatokon is újraindítja a szolgáltatást. A vasúttársaság megújult kínálattal és alacsonyabb árakkal várja az utasokat, egyúttal több mint száz új munkahelyet is teremt. Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója a Magyar Mûszaki és Közlekedési Múzeumban – 2014. június 4-én – nyílt Utasellátó kiállításon jelentette be mindezt.

A MÁV-START 2014. június 1-jétõl üzemelteti a nemzetközi vonatokban közlekedõ étkezõkocsikat, amelyek szolgáltatásai természetesen a belföldi szakaszokon is igénybe vehetõek. Aznap, vasárnap hajnalban indult az elsõ saját étkezõkocsis vonat Hamburgba, s a napokban Budapestrõl már mindegyik MÁV-START étkezõkocsi saját üzemeltetésben, megújulva indult – és indul a jövõben is útnak. Idõszaktól függõen ez napi 21-22 étkezõkocsis vonatot jelent.

A szolgáltatást az elmúlt években külsõ vállalkozó végezte, a szerzõdés lejártát követõen döntött úgy a vasúttársaság, hogy saját üzemeltetésbe veszi ezeket a kocsikat, és megújítja a kínálatot, valamint kedvezõbb árakat kínál. Az étkezõkocsikkal Ausztriába, Csehországba, Romániába, Németországba, valamint újdonságként Horvátországba, Szlovákiába menõ vonatokon találkozhat az utazóközönség. Június 13-ától a bolgár tengerpartra is közlekedik MÁV-START étkezõkocsi. Továbbá július 1-tõl a Balaton déli és északi partjára tartó egyes vonatokon indul újra belföldi viszonylaton a fedélzeti utasellátás.

Jelentõsen megújult kínálat, emelt minõség

Egy-egy étkezõkocsiban mostantól egyszerre 10-18 féle étel közül választhatnak az utasok. Az étlap jelentõsen megújult, a választék kialakításakor az adott országok étkezési szokásait is figyelembe vették a szakemberek, a menüben megtalálhatóak a klasszikus utasellátós ételek – mint a paprikás csirkemell galuskával vagy a gulyásleves, bolognai spagetti –, de a cézár saláta, a majorannás jércemell, a borókabogyós marhasült is a kínálat része. Gondoltak az édességet kedvelõkre is: a császármorzsa mellett brownie és zserbó is választható.

Az étkezõkocsi szolgáltatás saját üzemeltetését több hónapos munka elõzte meg: a Keleti pályaudvaron raktárhelyiségek újultak meg, a 25 étkezõkocsit új eszközökkel szerelték fel. Lecserélték az étkészleteket, poharakat, asztalterítõket, a konyhák is megszépültek, sok kocsiban a régi berendezéseket felváltották új sütõk, grillezõk, hûtõk.

A szolgáltatás saját kézbe vételével 104 új munkahelyet is teremtett a vasúttársaság, alapvetõen szakács és felszolgáló (utazó személyzet), valamint „földi kiszolgáló” (raktáros, pénztáros stb.) munkakörökben. A vasúttársaság maga végzi a kocsik karbantartását, valamint a raktározási, beszerzési, logisztikai tevékenységet is. Mindez jól illeszkedik a MÁV-csoport azon stratégiájába, mely szerint saját fejlesztései, munkaszervezése révén számos korábban külsõ fél által végzett munkát házon belül old meg, erõsítve a vasutas munkahelyeket.

Kiállítás az Utasellátóról

A 66 éves Utasellátó múltját idézõ kiállítás nyílt a Közlekedési Múzeumban. Csoki roló, „sztaniolba” csomagolt csemege, csatos üveges üdítõ, Herendi, Hollóházi logózott porcelánok – ki ne emlékezne rájuk? Ma már több évtizedes vasúti utazásos emlékek. A MÁV-START májusban hirdette meg az utazóközönség körében az Utasellátó ereklyék megmentését célzó programját, egyebek közt a felhívásra beérkezett tárgyakból is kerültek a tárlat anyagába.

A gyûjtemény bemutatja a korai hálókocsikat, azt, hogy a II. világháború után hogyan indult el az Utasellátó szolgáltatás. Azok, akik a sok eredeti tárgy és dokumentum szemlélésébe belefáradnak, megpihenhetnek a kiállításban berendezett büfékocsi ülésein, „kinézhetnek a vonat ablakán” is, vagy megnézhetik, milyen volt a vetett ágy egy hálókocsiban. A vitrinekben mindezeken túl különbözõ büfé, étkezõ és hálókocsi H0-ás modellek is láthatók. A kiállítás 2014. augusztus 20-ig várja a látogatókat a Közlekedési Múzeumban.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!