2024. március 28. Csütörtök, Gedeon, Johanna.
 
A GVH 38 millió forintra bírságolta az OTP-t megtévesztõ kamatszámításértForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2014-06-26 10:12:19
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az OTP Bank a hitelkártyákkal kapcsolatos kamatmentes fizetésrõl szóló tájékoztatásával megtévesztette a fogyasztókat, és ezért 38 millió forint bírságot szabott ki a bankra – közölte a versenyhatóság szerdán az MTI-vel.

Egyúttal kötelezte a GVH az OTP-t, hogy az érintett ügyfeleinek, a tõlük 2012. január 1. és 2013. december 18. között jogtalanul felszámított kamatokat – jelenértéken – fizesse vissza.

A bevett piaci gyakorlatnak megfelelõen, az OTP hitelkártyái is kamatmentesen használhatóak vásárlásra abban az esetben, ha a fogyasztó az elszámolási idõszakot követõ türelmi idõszakban teljes egészében visszafizeti a felhasznált hitelkeretet. A GVH az eljárás során megállapította, hogy az OTP a hitelkártyákkal kapcsolatos kereskedelmi gyakorlatában – sem a marketingkommunikációjában, sem az üzletszabályzatában – nem tájékoztatta arról a fogyasztókat, hogy ha az elsõ elszámolási idõszakot követõ türelmi idõszakban a – kizárólag vásárlásra felhasznált – hitelkeretet teljes egészében nem fizetik vissza, akkor elveszítik a következõ idõszakra vonatkozó kamatmentességüket is. Ez független attól, hogy a második idõszakban felhasznált hitelkeretet teljes egészében visszafizetik.

Ezzel a kamatszámítási gyakorlattal az ügyfeleknek – az egyszeri késedelmük miatt – két elszámolási idõszakban is kamatot kellett fizetniük. Egyrészt abban az idõszakban, amikor ténylegesen késedelembe estek, másrészt az azt követõ idõszak után is, még akkor is, ha az utóbbiban a felhasznált hitelkeretet teljes egészében visszafizették.

Az OTP-t a GVH arra is kötelezte, hogy a határozatról a fogyasztókat – a bankfiókjaiban elhelyezett hirdetményein és a honlapjának nyitóoldalán – tájékoztassa.

A bírság kiszabása során súlyosító körülményként értékelte a versenyhatóság azt, hogy – az alkalmazott intenzív kereskedelmi gyakorlattal – a fogyasztók széles körét elérte a bank, valamint azt, hogy a magatartása – figyelemmel a nagyszámú ügyfélre – alkalmas volt arra, hogy összességében nagy vagyoni hátrányt okozzon a fogyasztóknak. Enyhítõ körülményként a GVH számításba vette, hogy az OTP 2013. december 18-tól a bemutatott kamatszámítási gyakorlatát rögzítette az üzletszabályzatában.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!