2024. április 19. Péntek, Emma.
 
GfK: a magyar háztartások egyre kevesebb zöldséget és gyümölcsöt vásárolnakForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2014-06-27 09:17:55
2014. június 26. – Zöldségbõl és gyümölcsbõl a magyar háztartások egyre kevesebbet és ritkábban vásárolnak annak ellenére, hogy ezek a friss áruk töretlenül a legkedveltebb élelmiszerek közé tartoznak – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön az MTI-vel.

Tájékoztatásuk szerint a friss zöldség és gyümölcs továbbra is a legkedveltebb élelmiszerek közé tartozik Magyarországon, egy átlagos háztartás közel 70 kilogramm gyümölcsöt és 130 kilogramm zöldséget vett 2013-ban.

A legintenzívebb zöldség- és gyümölcsvásárlók az idõsebb, 50 évnél idõsebb háziasszony által vezetett, valamint a magasabb jövedelemmel rendelkezõ háztartások – írja a GfK Hungária közleményében.

A háztartások beszerzési forrásai közül a hagyományos kereskedelmi csatornák – piacok, utcai árusok, zöldség- és gyümölcsboltok, kistermelõk – továbbra is fontos szerepet játszanak: otthoni fogyasztásra mind a zöldség-, mind a gyümölcsmennyiség közel 40 százalékát itt szerzik be.

A gyümölcs esetében a hagyományos csatornák részesedése évek óta stabil, a hipermarketek csökkenõ piaci részesedését leginkább a diszkontok, hazai láncok, valamint a független kisboltok növekvõ szerepe ellensúlyozta a tavalyi évben.

A zöldségpiacon a hagyományos beszerzési helyek fontossága ellenben csökkenõben van és a modern kereskedelmi csatornák – szupermarketek, hipermarketek, valamint diszkontok – szerepe erõsödik – tájékoztatott a GfK Hungária.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!