Utolsó módosítás: 2014-07-04 13:49:46 |
|
Hatályba lépett a négy gyógyszergyártói szövetség módosított gyógyszer-kommunikációs etikai kódexe, amelynek célja a betegek érdekeinek legmagasabb szintû védelme, valamint a gyógyszeripari szereplõk önmagukkal szemben felállított, legszigorúbb szabályok megalkotása - közölték a szövetségek szerdán az MTI-vel. A Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetsége, az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete, a Generikus Gyógyszergyártók és Forgalmazók Magyarországi Érdekvédelmi Egyesülete, valamint a Védettség Oltóanyag- és Immunbiológiaitermék-gyártók és Forgalmazók Egyesülete közös közleményükben kiemelték: a magyar gyógyszeripar történetében 1990 óta az egyik legszélesebb összefogás példája, hogy 2012 februárjában a gyógyszeripari vállalatokat tömörítõ legjelentõsebb érdekképviseletek vezetõ tisztségviselõi együttesen demonstrálták elkötelezettségüket az átlátható és etikus kereskedelemért, továbbá a minden eddiginél hatékonyabb, hazai és nemzetközi viszonylatban is példa értékû önszabályozásért.
Az akkor aláírt etikai kódex minden tekintetben megfelel az európai etikai elvárásoknak, és az egyik legátfogóbb szabálygyûjtemény, amely kiegészíti a piaci gyakorlatot meghatározó jogszabályokat, így azokkal együttesen ad útmutatást a gyógyszeriparban tevékenykedõknek és az egészségügyi szakembereknek a jogszerû és etikus tevékenységekhez - magyarázták.
Közölték: a kódex július 1-jétõl érvényes módosítása egyrészt az ajándékozással összefüggõ szabályokról szól. Például bekerült az ajándék és ösztönzés korlátozását taglaló fejezetbe, hogy a vényköteles gyógyszerrel kapcsolatos ismertetéskor egészségügyi szakembernek sem közvetlenül, sem közvetve ajándék, pénzbeli vagy természetbeni elõny nem adható, nem ajánlható fel és nem ígérhetõ.
Másfelõl olyan rendelkezéseket is beiktattak, amelyek a kódex felett õrködõ, a szövetségek választott, e tisztségükben a tagvállalatoktól független képviselõibõl álló 16 tagú kommunikációs etikai bizottság és a testületet irányító független elnök munkáját segítik. Hangoztatták: a négy gyártói szövetség célja olyan közös etikai szabályok elfogadása és elfogadtatása, amelyek segítségével nemcsak az etikus gyógyszeripari promóciót támogathatják, de javítják az iparág megítélését is.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|