2024. április 20. Szombat, Tivadar.
 
Gyógyszergyártók: tovább szigorodnak az etikai szabályok a gyógyszeriparbanForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-07-04 13:49:46
Hatályba lépett a négy gyógyszergyártói szövetség módosított gyógyszer-kommunikációs etikai kódexe, amelynek célja a betegek érdekeinek legmagasabb szintû védelme, valamint a gyógyszeripari szereplõk önmagukkal szemben felállított, legszigorúbb szabályok megalkotása - közölték a szövetségek szerdán az MTI-vel.

A Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetsége, az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete, a Generikus Gyógyszergyártók és Forgalmazók Magyarországi Érdekvédelmi Egyesülete, valamint a Védettség Oltóanyag- és Immunbiológiaitermék-gyártók és Forgalmazók Egyesülete közös közleményükben kiemelték: a magyar gyógyszeripar történetében 1990 óta az egyik legszélesebb összefogás példája, hogy 2012 februárjában a gyógyszeripari vállalatokat tömörítõ legjelentõsebb érdekképviseletek vezetõ tisztségviselõi együttesen demonstrálták elkötelezettségüket az átlátható és etikus kereskedelemért, továbbá a minden eddiginél hatékonyabb, hazai és nemzetközi viszonylatban is példa értékû önszabályozásért.

Az akkor aláírt etikai kódex minden tekintetben megfelel az európai etikai elvárásoknak, és az egyik legátfogóbb szabálygyûjtemény, amely kiegészíti a piaci gyakorlatot meghatározó jogszabályokat, így azokkal együttesen ad útmutatást a gyógyszeriparban tevékenykedõknek és az egészségügyi szakembereknek a jogszerû és etikus tevékenységekhez - magyarázták.

Közölték: a kódex július 1-jétõl érvényes módosítása egyrészt az ajándékozással összefüggõ szabályokról szól. Például bekerült az ajándék és ösztönzés korlátozását taglaló fejezetbe, hogy a vényköteles gyógyszerrel kapcsolatos ismertetéskor egészségügyi szakembernek sem közvetlenül, sem közvetve ajándék, pénzbeli vagy természetbeni elõny nem adható, nem ajánlható fel és nem ígérhetõ.

Másfelõl olyan rendelkezéseket is beiktattak, amelyek a kódex felett õrködõ, a szövetségek választott, e tisztségükben a tagvállalatoktól független képviselõibõl álló 16 tagú kommunikációs etikai bizottság és a testületet irányító független elnök munkáját segítik. Hangoztatták: a négy gyártói szövetség célja olyan közös etikai szabályok elfogadása és elfogadtatása, amelyek segítségével nemcsak az etikus gyógyszeripari promóciót támogathatják, de javítják az iparág megítélését is.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!