Utolsó módosítás: 2014-07-28 13:25:49 |
|
Komoly fejlesztési munkálatok zajlanak a 101-es vasútvonalon. Az 1858. április 24-én átadott Püspökladány és Nagyvárad közötti, ma a magyarországi szakaszát hivatalosan 101-es számon nyilvántartott vasútvonal mindig is nagy forgalmat vezetett át Magyarország és Erdély között. Ma Európa egyik fontos közlekedési folyosója. A teherforgalom az utóbbi években jelentõsen megnövekedett és a személyforgalom is indokolja a pályaszakasz korszerûsítését. Ennek régóta tervezett módja az egypályás vonal villamosítása. Ezt tervezi a román fél is a Kolozsvár–Nagyvárad vasútpályaszakaszon. Gyorsul a közlekedés
Mint azt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. (NIF) kommunikációs vezetõjétõl, Loppert Dánieltõl megtudtuk, a MÁV Zrt. át kívánja építeni a vasútvonalat, a fejlesztési koncepció a teljes vonal eredeti pályasebességének visszaállítását (ez 100 kilométer/óra – a szerkesztõ), valamint a tengelyterhelés 225 kN-ra emelését célozza.
Elsõ ütemben a Biharkeresztes–Biharkeresztes országhatár vonalszakasz épült át. A jelenlegi állomásköz átépítése 2014 július közepére valósult meg. A tervek szerint a teljes vonal 2018. év végére újul meg a források rendelkezésre állásának függvényében.
A vasútvonal átépítését a MÁV Zrt. a fejlesztési költségtérítésbõl valósítja meg. Jelenleg is dolgoznak
Jelenleg pályaépítési és hídépítési munkák zajlanak a Berettyóújfalu–Biharkeresztes pályaszakaszon. A hídépítési munkák 2013 októberében kezdõdtek, a mûszaki átadás nemrég zárult. A vágányzár mellett végzett pályaépítési munkák 2014 márciusában kezdõdtek és várhatóan július végén fejezõdnek be.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|