2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 
Újabb egymillió támogatót várnak a Soha ne igyál, ha vezetsz! kampányhozForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-07-30 09:52:49
Világszerte már 1 millió 423 ezren csatlakoztak a felelõs alkoholfogyasztás népszerûsítéséért indított kampányhoz. A következõ cél, hogy újabb egymillió embert állítsanak a kezdeményezés mellé - jelentette ki Guy Escolme, a kampányt elindító Johnnie Walker global brand igazgatója Budapesten sajtótájékoztatón.

Guy Escolme kiemelte: az ittas vezetés világszerte fontos téma. A Johnnie Walker évekkel ezelõtt azzal a céllal indította el a felelõs alkoholfogyasztást célzó hosszú távú kampányát, hogy meggyõzzék a fogyasztókat: az alkohol és a vezetés nem fér meg egymás mellett.

Céljuk, hogy tömegekhez jutassák el ezt az üzenetet, amelyben nagy segítségükre van, hogy a finn Mika Hakkinen, volt Forma 1-es és Kevin Magnussen dán Forma 1-es pilóta és Michelisz Norbert magyar autóversenyzõ is csatlakozott a mozgalomhoz.  Mindemellett Guy Escolme az egész Johnnie Walker csapat nevében a legjobbakat kívánta Kevin Magnussennek a vasárnapi futamra.

Frank Odzuk, a Zwack Unicum Nyrt. vezérigazgatója elmondta: a magyarországi kampány keretében a kitûzött cél az volt, hogy 10 ezren csatlakozzanak a kezdeményezéshez. Ezt túlteljesítették: több mint 15 ezer aláírást gyûjtöttek össze.

A vezérigazgató kiemelte: a Zwack-nak létfontosságú a felelõs alkoholfogyasztás, ez biztosítja a cég jövõjét. Ennek nyomán fókuszukban három terület áll: megakadályozni a kiskorúak alkoholfogyasztását, a túlzott alkoholfogyasztást és az ittas vezetést.

Kiss Csaba, az Országos Balesetmegelõzési Bizottság (OBB) fõosztályvezetõ-helyettese elmondta: Magyarországon a személyi sérülésekkel járó közúti közlekedési balesetekben 10 százalék körüli az ittas vezetés aránya. Ez az elmúlt évekhez képest javuló tendencia, és bízik abban, hogy rövidesen egyszámjegyû lesz ez az arány - tette hozzá. Az OBB fõosztályvezetõ-helyettese elmondta: feladatuk a felvilágosítás és a meggyõzés, munkájukat segíti ez a program is.

A Join The Pact kampány nemzetközi kezdeményezés, amelyet a Diageo (a Johnnie Walker forgalmazója) indított útjára évekkel ezelõtt. A kampány kiemelt figyelmet fordít a felelõs alkoholfogyasztásra, ezért is választotta hívószavául a Never Drink and Drive, vagyis Soha ne igyál, ha vezetsz szlogent. A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet az alkoholfogyasztás okozta veszélyekre, illetve arra, hogy felelõs és mértéktartó alkoholfogyasztással a közúti balesetek száma csökkenthetõ.

Kevin Magnussen, a Forma 1-es Mercedes McLaren csapat pilótája, aki kisebb balesetet szenvedett a mogyoródi Hungaroringen a szombati idõmérõ edzésen elmondta: vélhetõen nehéz verseny elõtt áll, mert bár szereti a Hungaroringet, nem könnyû elõzni a pályán. Ugyanakkor azt mondta, hogy a kiszámíthatatlan idõjárás az õ kezére játszik. Mindent megtesz, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsa - tette hozzá.

A dán pilóta elmondta: a kampány üzenetét Forma 1-es versenyzõként maximálisan megérti. A versenypályán jól kell tudni vezetni az autókat, fontos, hogy kontroll alatt tudják tartani a jármûvet - tette hozzá. Megjegyezte: õ maga soha nem iszik alkoholt.

Michelisz Norbert, Európa-kupa és többszörös világbajnoki futamgyõztes magyar autóversenyzõ azt mondta: szerencsés helyzetben van, hogy talán sokaknak példaképként szolgál. Mint hangsúlyozta: a legkisebb mértékû alkoholos befolyásoltság is komolyan befolyásolja egy autóvezetõ képességét. Vállalhatatlan az a veszély, amit az ittasan vezetõk magukra és a többi közlekedõre nézve jelentenek - tette hozzá Michelisz Norbert.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!