2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 
Szeptembertõl 1500 iskolába jutnak el a készülõ kísérleti tankönyvekForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-07-31 10:58:17
Ezek és a kapcsolódó digitális oktatási tananyagok, kiegészítõ feladatok is elérhetõk lesznek a nemzeti oktatási portálon - jelentette be az Oktatáskutató és Fejlesztõ Intézet (OFI) fõigazgatója. A programban részt vevõ iskolák tanárai augusztus 20-ig minden szóban forgó tankönyvbõl megkapják tanári példányukat, és ezek is elérhetõk lesznek az OFI oldalán.

A 4,6 milliárd forintos uniós támogatással megvalósuló programban szereplõ új tankönyvekbõl próbaképpen egy évig fognak tanítani az ezt vállaló iskolák, és a könyveket a beérkezõ észrevételek alapján átdolgozzák, fejlesztik. Az új generációs tankönyvek átmentet jelentenek a papíralapú világból a digitális világba - mondta a fõigazgató, hozzátéve, hogy eddig nem volt ilyen mérvû államilag támogatott tankönyvfejlesztés.

Kaposi József beszámolt arról, hogy jobb, hatékonyabb, gyerekbarát könyveket szeretnének létrehozni, amelyek sok módszertani újdonságot tartalmaznak, interaktívak, jobban motiválnak a tanulásra, így jelentõsen eltérnek a megszokott tankönyvektõl. Kérdésre a fõigazgató elmondta, hogy az 1-2. évfolyam magyar, matematika, az 5. és 6. évfolyam magyar, matematika, természettudomány, történelem és erkölcstan, valamint a 9-10. évfolyam magyar, matematika, történelem tantárgyak kísérleti tankönyvei készültek el, továbbá a hozzájuk tartozó feladatgyûjtemények és munkafüzetek.

Kojanitz László, az OFI szakmai vezetõje elmondta, hogy a száraz tananyag helyett inspiráló környezet kialakítása volt a cél, figyelembe vették a korosztályokra jellemzõ szövegértési szintet, szókincset és tudást is, és a tanulási motivációt is szerették volna erõsíteni. A tankönyvek felépítése, illetve a digitális tananyagok tanulóközpontúak, egy-egy téma után interaktív feladatok vannak, tehát az anyag leadása után rögtön mérhetõ a tudás.

Az új kísérleti tankönyvek fejlesztésénél cél volt a gyerekek motivációjának erõsítése a tanulásban, és az is, hogy segítséget nyújtsanak a pedagógusoknak az óra felépítéséhez.
A beszélgetésen elhangzott többek között, hogy az anyanyelv és irodalom tankönyvekben a klasszikus szerzõk mellett sok kortárs szerzõ is helyet kapott, és kísérletet tesznek arra, hogy mozifilmeken keresztül ismertessék és szerettessék meg ezzel a korosztállyal a klasszikus mûveket, különbözõ filmelemzések segítségével.

Németh György tanszékvezetõ egyetemi tanár, aki a történelemkönyvek megírásában segédkezett, elmondta, a korábban általa olvasott tankönyvek szamárságokkal, hibákkal vannak tele, ezeket a hibákat korrigálták. Megjegyezte, hogy a kilencedikesek már a Seuso-kincsek történetérõl is tanulhatnak.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!