2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 
NGM: egyértelmû a reklámadótörvényForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-09-05 11:52:43
A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint "az igazságosabb közteherviselés miatt bevezetett" reklámadótörvény világos, rövid és egyszerû, a szabályokat csak nagy nehézségek árán lehet félremagyarázni; a reklám közzététele adóköteles, ha a közzététel a törvényben meghatározott platformon valósul meg, adót 500 millió forint feletti reklámbevétel után kell fizetni.

Minden új adótörvény bevezetésekor természetes, hogy felvetõdnek jogalkalmazói kérdések. A reklámadó egy teljesen új, eddig még adózás alól kivont területet vont be a közteherviselésbe. A szabályozási terület is új, igaz a nagyobb médiaszolgáltatók körében nem ismeretlen, hiszen például Ausztriában 2000 óta él a reklámtartalomra kivetett úgynevezett szolgáltatási adó - írja közleményében a tárca.

A magyar reklámadótörvény a reklámokra, hirdetésekre kivetett adó nemzetközi gyakorlatát, szabályozását megvizsgálva született meg. A jogalkotói cél teljesült. A törvény világos, rövid és egyszerû. Az is természetes és megszokott, hogy egy új adófajta bevezetésénél az új adóalanyok tüzetesen megvizsgálják a szabályokat, és kutatják, keresik, hogy létezik-e olyan értelmezés, amelynek segítségével mentesülhetnek az új közteher megfizetésének kötelezettsége alól. A reklámadótörvény azonban világos, egyszerû és félreértelmezhetetlen, a szabályokat csak nagy nehézségek árán lehet félremagyarázni - szögezi le a tárca.

A reklámadótörvény egyértelmûen fogalmaz: a reklám közzététele adóköteles abban az esetben, ha a közzététel a törvényben meghatározott platformon valósul meg. Vagyis annak a vállalkozásnak, amelynek reklámbevétele van, gyakorlatilag csak azt kell megvizsgálnia, hogy hol jelent meg a reklám.

Ha a közzététel a médiaszolgáltatásban, Magyarországon kiadott vagy Magyarországon terjesztett, túlnyomó részt magyar nyelvû sajtótermékben, szabadtéri reklámhordozón, bármely jármûvön, nyomtatott anyagon, ingatlanon, valamint az interneten, zömében magyar nyelven, vagy többnyire magyar nyelvû internetes oldalon történik, akkor az adókötelezettség fennáll.

A reklámadótörvény azt is pontosan meghatározza, hogy 500 millió forintos reklámközzétételbõl eredõ bevétel alatt nem kell reklámadót fizetni, sõt még bevallást benyújtani sem.

Az NGM közölte továbbá: az elõzetes adatok szerint augusztus 20-ig az idei elsõ adóelõleg-fizetési kötelezettségének több mint 700 adózó tett eleget. Az államkasszába 1,3 milliárd forint adóelõleg érkezett, amely megfelel az idõarányos kormányzati elvárásoknak.

A jogszabály értelmezéséhez segítséget nyújt az NGM és NAV szakemberei által készített információs füzet, a NAV honlapján érhetõ el.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!