2024. március 28. Csütörtök, Gedeon, Johanna.
 
Az autósokat is bevonná a CO2-kibocsátás költségeibe a német autóiparForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-09-10 08:42:55
Címkék: Bihari hírek, autó
Félnek az uniós szén-dioxid-kibocsátási elõírások teljesítésének magas fejlesztési költségeitõl, a közúti közlekedést is bevonnák az európai emissziós kereskedelmi rendszerbe - írja a Welt am Sonntag.

Az EU-ban 2020-tól az újonnan értékesített gépjármûvek 95 százaléka kilométerenként legfeljebb 95 gramm szén-dioxidot bocsáthat ki, 2021-tõl pedig már száz százalékuk meg kell, hogy feleljen ennek az elõírásnak. A küszöbérték az elkövetkezõ években még tovább csökkenne. Az autóipari vállalatok szerint ezt a követelményt csak olyan fejlesztésekkel lehet teljesíteni, amelyek túlságosan megemelnék az autók árát. Ezért azt a megoldást javasolnák, hogy a közúti közlekedés emissziós jogosítványok vásárlásával járuljon hozzá a fejlesztési költségekhez.

A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA (Verband der Automobilindustrie) szerint a hosszú távú európai szén-dioxid-kibocsátás szabályozási stratégiát innovatívabb alapokra kellene helyezni. Az egyik ilyen lehetséges megoldás pedig a közlekedés bevonása lehetne az emissziós kereskedelembe. Ha az Európai Bizottság nem talál jobb megoldást a gazdasági és környezetvédelmi érdekek egyensúlyba hozására, akkor azzal nemcsak az autóipar üzleti modelljét sodorja veszélybe, de az új autók árát is túlzott mértékben megemeli - mutat rá a VDA. Már most fel kell hívni a figyelmet erre a problémára, különben Brüsszel végigviszi elképzelését - mondta Karl-Thomas Neumann, az Opel vezérigazgatója, aki szerint az olajipart is be kellene vonni az emissziós kereskedelembe. Minden esetben, amikor szén-dioxidot bocsátunk ki, emissziós jogosítványt kell vásárolnunk hozzá. Egy ilyen egyszerû szabálynak az üzemanyagokra is vonatkoznia kellene - véli az Opel vezérigazgatója.

Ferdinand Dudenhöffer, Duisburg-Essen egyetem autóipari tanszékének professzora, az egyetem CAR autóipari kutatóintézetének a vezetõje meglepetésének adott hangot a VDA javaslatának hallatán. Valami hasonlóról már évekkel ezelõtt szó volt, de akkor éppen a német autóipari vállalatok voltak azok, akik olyasmirõl, hogy emissziós kereskedelem, hallani sem akartak - mondta a német dpa hírügynökségnek. Szerinte a javaslat csak azt mutatja, hogy az autóipari vállalatoknak eladásaikban nem sikerült tejesíteniük a kibocsátás-csökkentési terveiket. Az autókban alkalmazott egyre jobb környezetvédelmi technológia mellett is éppen a viszonylag nagy fogyasztású terepjárók értékesítése növekszik, az elektromos és hibrid jármûveké viszont Németországban nehézségekbe ütközik. Kevés esélyt adok az üzemanyagok bevonásának az emissziós kereskedelembe, miután erre csak európai keretek között kerülhetne sor - mondta a professzor.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!