2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 
A MÁV-Start saját fejlesztésû IC+ kocsija megkapta a közlekedési hatóság engedélyétForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-09-14 11:15:44
A MÁV-Start Zrt. által Szolnokon kifejlesztett két darab IC+ kocsi prototípus a napokban megkapta a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól az utasforgalmi próbaüzemi engedélyt, a kocsik heteken belül belföldi forgalomban utasokat szállítanak - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel.

A Népszabadság szerdai számában arról írt, hogy át kell tervezni a vasút új InterCity-kocsijait, mert nem akadálymentesek, így kerekesszékkel nem lehetne használni a kocsikat, és a MÁV elismerte a hibát. Az újság szerdai cikke szerint hibákat talált az uniós ellenõrzés a MÁV-Start Zrt. saját fejlesztésû Inter-City+ vasúti személykocsi-családjának két prototípusán.

A MÁV-Start közleményében hangsúlyozza, hogy a IC+ kocsik két darab prototípusának tesztsorozata több hónapos folyamat volt, amely keretében a jármûveknek az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek kellett eleget tenniük, a magyar IC+ kocsik Ausztriában és Svájcban tettek tanúbizonyságot arról, hogy megfelelnek a szigorú elõírásoknak.

A jármûcsalád nemzetközi forgalmú közlekedéséhez még néhány feltételnek meg kell felelni, mivel az arra vonatkozó elõírások minimálisan eltérnek, a kocsik várhatóan hamarosan teljesítik ezen elõírásokat - írja közleményében a MÁV-Start hangsúlyozva, hogy a prototípus jármû kifejlesztésénél eredendõen sem volt cél speciális prototípus kocsik - köztük étkezõ, akadálymentesített - készítése, a sorozatgyártáskor kell felkészülni a majdani megrendelõi igényeknek, ilyen lehet például egy mozgáskorlátozottak utazását segítendõ kerekesszékes felszállásra alkalmas, emelõszerkezettel ellátott, kerekesszékesek által használható mosdóval kialakított verzió.

A vasúttársaság a lépcsõkialakítást a sorozatgyártás megkezdéséig korrigálja, a mérnökök már dolgoznak ezen. A Népszabadság cikkében szereplõ feltételezéssel szemben nem kell megismételni a kocsik teljes szilárdsági vizsgálatát, valamint biztosan nem kell üléseket kicserélni, hiszen azok is megfelelnek az elõírásoknak - írja közleményében a MÁV-Start.

Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatást nyert el a vasúttársaság; az uniós támogatással kapcsolatos projekt fázis már lezárult, jelenleg az elszámolás zajlik. A projektköltség tartalmazza a tervezési költségeket, a két prototípus legyártását és az ehhez szükséges eszközöket, szerszámokat, infrastrukturális beruházásokat is - közölte a MÁV-Start Zrt.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!