2024. április 19. Péntek, Emma.
 
Felveszi a harcot a kifogásokkal a Bam! új kampányaForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-09-29 08:53:31
A munkába való kerékpározás elleni kifogások megdöntésére építi õszi kampányát a Bringázz a munkába! (Bam!) akció, hiszen a rossz idõ vagy a kimelegedés minimális kellemetlenségeiért cserébe számos pozitív élettani és egyéb hatás is kárpótolja a tekerõket - hangoztatta László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke, a kampány indító rendezvényén pénteken, a budapesti Madách téren.

Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelõs helyettes államtitkára emlékeztetett arra, hogy a tárca a Magyar Kerékpárosklubbal együttmûködve immár 14. alkalommal szervezi meg a biciklis közlekedést népszerûsítõ kampányát. Ennek is nagyban köszönhetõ, hogy az ország európai viszonylatban már a negyedik helyen szerepel a kerékpárhasználat tekintetében. Kiemelte: nemzetközi felmérések igazolják, hogy a kerékpáros közlekedés elterjedésével a városok élhetõbbé, az emberek pedig egészségesebbé válhatnak.

Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy a minisztérium, mint a kampány jogtulajdonosa, fontos feladatának tartja a közösségi és a kerékpáros közlekedés infrastruktúrájának fejlesztését az ország minden részén, ezért a tárca az általa koordinált olyan kampányokkal, mint a Bam!, a Kerékpárosbarát Munkahely, a Település Pályázat, az Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap is igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy a szükséges infrastruktúra fejlesztése önmagában nem elég, a közlekedési szokások megváltoztatása a közlekedõkön is múlik, és saját érdekeiket is szolgálja. Hozzátette: a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus végére a jelenleg használható mintegy 4000 kilométer hosszúságú, teljes kerékpárút-hálózat a tervek szerint további 1000-1500 kilométerrel hosszabbodhat meg.

A Madách téren Scherer Péter színmûvész a biciklivel érkezõ nézõközönség körében kutatott a széles körben elterjedt kifogások után, hogy ki, mikor, és miért nem ül éppen biciklire. Ezt követõen a kerékpárját napi szinten használó színmûvész a kampány népszerûsítésében önként részt vállalókat hivatalosan is kinevezte bringatárssá, hogy vigyék hírét a játéknak és gyõzzék meg saját kollégáikat arról, hogy próbálják ki õk is a kerékpárt a munkába járásra.

A Kerékpárosklub nyári felmérése azt támasztja alá, hogy az új Bam! játékosokat leginkább saját kollégáik példamutatása és rábeszélése, a vállalaton belüli kommunikáció motiválta eddig a részvételre. Ezért a szervezõk az õszi kampányban úgy kívánnak segíteni, hogy a már játékban lévõk kinyomtathatnak egy kis kampányplakátot, hátán egy Bam! naptárral, amelyben mások számára is látható módon jelölhetik kerékpáros napjaikat.

Ahogy eddig is, a játékosoknak egy online naptárban kell gyûjteniük kerékpárral megtett kilométereiket a kampány öt hete alatt legalább nyolc alkalommal ahhoz, hogy oklevelet kaphassanak. A szervezõk idén õsszel is 8000 körüli résztvevõre számítanak. A bringás reggeliket idén is megtartják október 9-én, országszerte mintegy 40 reggeliztetõ ponton. A reggelik helyszínét IDE kattintva tekintheti meg, emellett a Facebook-on is hamarosan közzéteszik.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!