2024. április 25. Csütörtök, Márk.
 
Magyar-orosz együttmûködés a buszgyártásbanForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-10-17 18:29:42
Kompozit szerkezetû buszok közös gyártásáról írt alá megállapodást a magyar Evopro csoport és a Kompozitok Nanotechnológiai Központja nevû orosz cég a moszkvai Nyitott Innovációk címû nemzetközi kiállítás keretében szerdán.

Az egyezmény szerint a magyar mérnökök által tervezett, kifejlesztett és elkészített Modulo busz karosszériáját a moszkvai Tyehnopolisz ipari és innovációs park területén lévõ orosz üzemben fogják elõállítani úgynevezett kompozit, azaz társított anyagokból. A kész elemek összeszerelését is itt végzik majd. A könnyû, kompozit anyagból készülõ karosszéria könnyebb a hagyományosnál, ráadásul nem korrodál. A többi munkát, az ablaküvegek és egyéb alkatrészek illesztését a karosszériához Magyarországon végezik, itt szerelik be a motort is. Az elsõ 50 autóbusz-karosszériát a jövõ év végéig tervezik legyártani Moszkvában.

A Modulo buszcsalád elektromos prototípusát a nemzetközi innovációs kiállításra is elvitték. A 8 méter hosszú, energiatakarékos és környezetkímélõ, könnyû gépjármû 65 utast tud szállítani. Molnár Péter, az orosz cég mûszaki igazgatója az MTI-nek elmondta: jó esélyt lát arra, hogy piacot szerezzenek az Evopro buszának Oroszországban. Évente 1000 darab autóbuszt cserél le a Moszkvai Közlekedési Vállalat, és szeretnék ha ennek egy részét a magyar fejlesztésû, mostantól közös gyártású busszal válthatnák ki.

A megállapodás aláírásán jelen volt Balla János moszkvai magyar nagykövet és Anatolij Csubajsz, a Rosznano nevû orosz részvénytársaság vezérigazgatója, Borisz Jelcin néhai orosz elnök egykori hivatalvezetõje.

Mészáros Csaba, az Evopro csoport tulajdonosa az aláírást követõen az MTI-nek elmondta: az orosz partnerrel egy nyílt innovációs együttmûködésrõl állapodtak meg. Õk a Ganz és az Ikarusz hagyományain alapuló innovatív termékkel, a midibusszal rendelkeznek, az orosz partner pedig kiváló gyártási eljárás birtokában van, ugyanis több mint 30 millió euróért (mintegy 9,2 milliárd forintért) megvásárolta a világon elérhetõ valamennyi új kompozit-technológiai eljárást és gépet.

A kisszériás, 50 darabos gyártás révén fel tudnak készülni a 300-1000, de akár 2 ezer darabos sorozatgyártásra is. Így pedig már képesek lesznek arra, hogy Magyarországon zöldmezõs beruházással komoly kompozit gyárat tudjanak létesíteni - tette hozzá. Tájékoztatása szerint az orosz fõvárossal megállapodtak abban, hogy Moszkva megvásárol kipróbálásra egy ott legyártandó gázüzemû buszt és egy trolibuszt, amelyekben Rába-futómû és Csepel-kormánymû lesz. Az Evopro tulajdonosa szerint Magyarországon a legnagyobb probléma az, hogy nincs megrendelõje a hazai újításoknak, mûszaki fejlesztéseknek. Úgy vélte, nem lenne szabad elutasítani a magyar innovációs termékeket azért, mert azoknak nincs referenciájuk.

Mihail Sztolajrov, a moszkvai Nanotechnológiai Kompozit Központ nevû cég vezérigazgatója az MTI-nek nyilatkozva fontosnak nevezte együttmûködésüket a magyar cégcsoporttal. Azt mondta, hisznek abban, hogy a kompozit szerkezetû busznak van jövõje. Szeretnék tökéletesíteni az autóbusz szerkezetét és elkészíteni a dokumentációt, hogy a gyártást és összeszerelést más cégeknek is átadhassák.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!