2024. április 19. Péntek, Emma.
 
Saját gyártású IC-kocsikat állított forgalomba a MÁVForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-10-22 17:13:13
Forgalomba állt a MÁV-Start két saját fejlesztésû és gyártású IC+ kocsija, melyek szerdától kezdve az ország több térségében szállítják az utasokat.

Magyar fejlesztésû, a szolnoki telephelyen gyártott két IC+ vasúti kocsit állított tesztüzembe a MÁV. A kocsik a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza vasútvonalon, aztán a soproni és szombathelyi, késõbb a pécsi, kaposvári és dombóvári, majd a Miskolc, Nyíregyháza IC vonalon is járnak majd.

Forgalomba állt a MÁV-START két saját fejlesztésû és gyártású IC+ kocsija, melyek 2014. október 22-étõl kezdve az ország több térségében szállítják az utasokat. A vasúttársaság szolnoki üzemében készült korszerû jármûvek légkondicionáltak, elektromos csatlakozókkal és wifivel, kamerákkal, valamint GPS alapú utastájékoztatási rendszerrel felszereltek. A MÁV-START IC+ kocsijainak kifejlesztésével hosszú évek után éledt újra Magyarországon a vasúti személyszállító jármûgyártás, ami a jövõben is sok embernek és számos hazai beszállítónak biztosíthat munkát.


A forgalomba helyezés alkalmából tartott ünnepségen Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára hangsúlyozta: "A két elkészült IC+ kocsi a magyar vasút reneszánszát jelképezi. A kormány 2010-ben abból a felismerésbõl kiindulva kezdte meg a vasúti ellátórendszer újjászervezését, hogy nem képzelhetõ el fenntartható gazdasági növekedés versenyképes vasút nélkül. A vasúti jármûgyártás újjáélesztése Magyarország újraiparosításának egyik motorja lehet."

Zaránd György, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta: "Az IC+ kocsik sikere bizonyítja, hogy a hazai vasútgépész szakma tehetsége, tudása nemzetközi mércével mérve is kiemelkedõ. A MÁV-START mérnökei magas mûszaki színvonalon, az utaskomfort-igények figyelembe vételével tervezték meg a jármûveket. A kocsikkal október 22-tõl találkozhatnak az utasok, a jármûvek ekkor kezdik utasforgalmi próbafutásukat a hazai IC-vonalakon. Útvonaluk az elsõ idõszakban hetente változik, hogy minél többen ismerhessék meg, próbálhassák ki õket."


Az IC+ prototípus kocsikat a MÁV-START Zrt. szolnoki vasútjármû javítási telephelye gyártotta, azok teljes egészében hazai fejlesztésûek. Az újgenerációs IC+ kocsik megfelelnek az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek és hozzávetõlegesen száz vizsgálatnak. A zömében külföldön, független szervezetek által végzett tesztek alátámasztják, hogy valóban biztonságos, az utasok számára komfortos utazást biztosító kocsik kerülnek forgalomba. Mindezt garantálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kiadott utasforgalmi próbaüzemi engedély is.

Október utolsó hétvégéjén mindkét jármû forgalomba áll, és – ahogy az ilyenkor elõírás – 250 000 kilométeres belföldi utasforgalmi próbaüzemet teljesít. A próbaüzem alatt szerzett tapasztalatokat a várhatóan jövõre induló sorozatgyártás során is felhasználja a vasúttársaság. A majdani megrendelõi igények szerint zajlik majd az új kocsik kialakítása, legyen szó akár speciális akadálymentesített, a kerekesszékesek számára kialakított, emelõszerkezettel ellátott változatról, kerékpárszállításra alkalmas vagy étkezõkocsikról.



Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatási keretösszeget nyert el a vasúttársaság. Az uniós támogatással kapcsolatos projekt fázis már lezárult, jelenleg az elszámolás zajlik. A projektköltség tartalmazza a tervezési költségeket, a két prototípus legyártását és az ehhez szükséges eszközöket, szerszámokat, infrastrukturális beruházásokat is.

Az utasok elsõként a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza vasútvonalon, aztán a soproni és szombathelyi, késõbb a pécsi, kaposvári és dombóvári, majd a Miskolc, Nyíregyháza IC vonalon találkozhatnak az új kocsikkal.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!