2024. április 19. Péntek, Emma.
 
Új szolgáltatásokkal léphetnek tovább a mobilcégekForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-11-17 09:08:58
A hírek szerint a közeljövõben újabb cégek jelenhetnek meg a magyar mobilpiacon, a jelenlegi szolgáltatók mellett. A piac ugyan már most is telített, de szakértõk szerint extra szolgáltatásokkal lehet még ügyfeleket átcsábítani.

Egy kutatás szerint a mobilozók nagy része nem távolodik egy méternél messzebb a készülékétõl, és naponta átlagosan negyvenszer ellenõrzi, érkezett-e üzenet vagy e-mail a telefonjára.

Maga a piac, annak meghatározó szereplõi azonban az elmúlt években alapvetõen nem változtak Magyarországon – emelte ki Kis Gergely, az ENET Internetkutató és Tanácsadó Kft. munkatársa. Jelenleg három olyan mobilszolgáltató mûködik, amely saját infrastruktúrával rendelkezik, emellett pedig egyre több úgynevezett virtuális mobilszolgáltatásra kötnek szerzõdést különféle partnerekkel, amelyeknek a hálózataikat kvázi bérbe adják.

Hozzátette: az alapcsomagok között valójában nincs nagy árkülönbség, és az is megállapítható, hogy az SMS-küldés viszonylag drága, illetve vannak klasszikus „fejõstehén”-szolgáltatások, nagyon jó pénztermelõ-képességgel. A flottacsomagokban azonban – amelyekben egyedi kedvezményeket adnak a szolgáltatók – már rendkívül nagy eltérések észlelhetõk.

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület infokommunikációs szakértõje, Fischer Gábor a piac megosztottságát emelte ki, ám azt is megjegyezte, hogy az arányokban nincs elmozdulás. Jelen pillanatban a Magyar Telekom által birtokolt T-Mobile a legnagyobb szereplõ 47 százalék körüli piaci részesedéssel, utána következik a Telenor nagyjából 31 százalékkal, majd a Vodafone 23 százalékkal. Ez azt is jelzi, hogy a kisebb szolgáltatóknak nagyon kicsi az esélye új elõfizetõkre.

Jellemzõ, hogy csökken az elõre fizetett kártyák száma, miközben egyre több az elõfizetés. Ez annak a jele, hogy a szolgáltatók a tartósságra törekednek, határozott idõre szóló hûségszerzõdésekre adnak kedvezményeket, amivel megpróbálják minél jobban magukhoz kötni az ügyfeleket. A törekvés eredményesnek tûnik, mert bár az elõfizetõknek megvan a lehetõségük a váltásra, a számok azt tanúsítják, hogy ezt jobbára mégsem teszik meg.

Fischer Gábor szerint az embereket extra szolgáltatásokkal lehet váltásra ösztönözni, az árak ugyanis nem olyan magasak, hogy abból még jelentõs engedményeket lehessen adni. A cégek, köztük a Digi Kft.,  várhatóan összekapcsolódási lehetõségeket próbálnak kínálni – kábeltévé, internet, telefon –, amelyek a meglévõ szolgáltatásukat. Ha például a mobilkészülék vagy a mobil-összeköttetés mint lehetõség egy korszerû smart tévéhez (okostévéhez) olyan pluszt ad, ami megfogja a fogyasztó fantáziáját, akkor továbbléphet a szolgáltató a piacon. Egymás alá ígérhetnek a mobilszolgáltatókDrágábban értékesítette a szélessávú frekvenciákat az NMHHOkosotthonok miatt több a mobilelõfizetés

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!