2024. április 25. Csütörtök, Márk.
 
„Egy ember helyén kettõ áll a buszon” Forrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2014-11-18 11:02:40
Földes, Hajdúszovát – Az utasszámlálási adatok szerint nem indokolt új járat bevezetése, az utasok szerint viszont nagyon is.

 

Amikor egy vállalat – esetünkben a Hajdú Volán – naponta mintegy 63 ezer utas szállításáról gondoskodik közel 1700 járattal, akkor elõfordulhat, hogy egy-egy utasnak problémája akad a szolgáltatás színvonalával. Ilyenkor az is érthetõ, hogy jobbára semmi sem történik, hiszen egyetlen panasz miatt nem változtatnak a menetrenden. De mi van akkor, ha egy járattal kapcsolatban többen is szót emelnek? S ráadásul már nem is elõször teszik? A válasz egy szó: utasszámlálás. Mert a számok a mérvadóak. A busz kapacitását ugyanis ki kell használni.

Elutasító válasz érkezett

De vajon azt „mérik-e”, hogy az utasok emberhez méltó körülmények között tudnak A-ból B-be jutni? Valószínûleg nem, mert akkor nem kapott volna ismét elutasító választ az a földesi asszony, aki a hozzánk eljuttatott részletes panaszlevelében írja le a 6.20-as járattal utazók mindennapi kálváriáját. Katalin szerint egyre többen választják az autót. De akad, aki pénz híján kénytelen korábbi járattal utazni, vállalva az ezzel járó kellemetlenségeket.

A részletek

Mintegy négyezren élnek Földesen, ahonnan napi szinten – a Hajdú Volán adatai szerint – négyszázan járnak be a megyeszékhelyre. Az egyik ott élõ olvasónk, Katalin levelébõl azonban megtudtuk, leginkább egyetlen járattal, a reggeli 6.20-assal van probléma, mivel az a legideálisabb az iskolába és munkába indulók szempontjából (mivel az eggyel korábbi járat 6.15-re ér Debrecenbe), ezért arra próbálnak a legtöbben felszállni.

A helyzet eddig sem volt rózsás, ám mióta az elõvárosi buszt meghibásodása miatt városira cserélték, olvasónk szerint embertelen körülmények között kénytelenek naponta egy órát utazni. „…az emberek a lépcsõk legalsó fokain is állnak (ez igen balesetveszélyes), illetve a folyosón végig (nem csak elöl tömörülnek össze, hátul is tömve van), gyakorlatilag egy ember helyén kettõ áll, szó szerint egymás arcában” – olvashattuk levelében, amit a Hajdú Volán személyszállítási igazgatójának is eljuttatott abban a reményben, hogy az utasok nevében fogalmazott igény hatására beállítanak még egy buszt, s így reggel 6.20-kor kettõ szállíthatja a földesi és szováti lakosokat, akik egy teljes árú bérletért havonta mintegy 24 ezer forintot fizetnek.

Több panasz is volt

Nem Katalin panasza az elsõ, ami a nagyközségbõl, illetve a viszonylattal érintett Hajdúszovátról érkezett a buszok zsúfoltsága miatt – ismerte el Balogh Gyula személyszállítási igazgató. – Az elmúlt három évben hat alkalommal változtattunk a viszonylat menetrendjén, egy járatot megszüntettünk, ötször azonban bõvítettünk – tájékoztatott, hozzátéve: mindig utasszámlálás követi a társasághoz érkezõ igényeket. – 2013 szeptemberében 79-en utaztak a 6.20-as földesi járattal, idén november 10-én 81-en, ami gyakorlatilag változatlan. A járatot végzõ busz kapacitása ráadásul száz fõ, így ez nem tekinthetõ zsúfoltnak, ezért nem indokolt új járat beállítása – válaszolta, s ígérte, amint befejezik az elõvárosi busz javítását, visszakapják azt a földesiek, akik addig is használják a kapaszkodót – ez volt ugyanis Balogh Gyula válasza az olvasói levélben felvetett balesetveszélyes utazási körülményekre.

 

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!