2024. március 28. Csütörtök, Gedeon, Johanna.
 
Megindulnak az úthengerekForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2014-11-22 09:22:25
Címkék: Bihari hírek
Soha nem látott összeget kaphat Hajdú-Bihar közlekedési fejlesztésekre.

– Számos jelentõs közlekedési fejlesztés valósulhat meg a 2020-ig tartó idõszakban Hajdú-Biharban, miután a kormány elfogadta az erre vonatkozó terveket – jelentette be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelõs államtitkára. Tasó László elmondta: a beruházásokra összesen nettó 1605 milliárd forint uniós forrást kaphat az ország, melybõl a legtöbb pénzre a mi megyénk számíthat.

A legfontosabb fejlesztés az M35-ös autópálya befejezése lesz. A sztráda elõször Berettyóújfaluig, majd a nagykereki határátkelõig készül el. A munkák jövõ júniusban, júliusban kezdõdhetnek meg. Debrecent és Nagyváradot gyorsforgalmi úttal kötnék össze.

A 471-es, két ütemben újul meg. A hajdú-bihari szakasz elsõbbséget élvez. A kezdõ hét kilométer Debrecen és a hajdúsámsoni elkerülõ között kétszer-két sávos lesz. A többi kétszer egysávos marad, de úgy megerõsítik, hogy akár a 11 és fél tonnás kamionokat is elbírja. A 48-as fõutat nemcsak felújítják, hanem kiépítik egészen a nyírábrányi határátkelõig.
Lesz pénz a fõpályaudvarra

Hamarosan befejezõdik a Szajol és Püspökladány közötti vasútvonal rekonstrukciója. Ezután a Püspökladány és Debrecen közötti szakasz korszerûsítése következik, mely után 160-al roboghatnak majd a vonatok a 100-as fõvonalon – ismertette a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelõs államtitkára. Tasó László azt is elmondta: a Debrecen és Nyírábrány közötti vasútvonalon felújítás után elõvárosi közlekedést alakítanának ki. A megyeszékhelyet Nyíradonnyal és a Mátészalkával összekötõ pályát két ütemben hoznák rendbe.
Fõpályaudvar

Dr. Papp László, Debrecen polgármestere bejelentette, hogy a jelek szerint megkapja a város a kért forrást a korábban intermodális központnak nevezett Petõfi téri beruházás megvalósításához, melyet most már inkább fõpályaudvarnak neveznek.

Az új közlekedési csomópont kialakítása során a 4-es fõutat a föld alá vezetik, vasúti pályákat helyeznek át, új gyalogos aluljáró készül. Oda fog összpontosulni a villamos, a troli és a taxi forgalom is. A korábbi elképzelésekkel szemben a buszpályaudvar szintén a föld alá kerül. A 40 ezer négyzetméteres új épületkomplexumnak irodaház funkciója is lesz, beköltöztetik a MÁV kelet-magyarországi központját. Több mint kétezer négyzetméteren kereskedelmi területeket alakítanak ki. ennek ellenére húsz százalékkal növekszik a zöldfelület – ismertette a városvezetõ.

Kijelentette: A fõ cél, hogy a közlekedõk minél könnyebben át tudjanak szállni egyik közlekedési eszközrõl a másikra.

Ehhez kapcsolódva felújítanák a Vágóhíd utcai felüljárót, a balesetveszélyes Sámsoni úti vasúti átkelõ pedig megszûnik, ott aluljáró épülhet.
Dinamika

– Nagyon fontosnak tartom, hogy emellett elkészülhet a várost délrõl elkerülõ út, amely egyrészt jelentõsen mérsékelheti a kamionok tranzit forgalmát, másrészt új közúti, gyorsforgalmi kapcsolatot is teremt a repülõtérnek. Ráadásul ez az út bekapcsolja a déli ipari területet a fõ közlekedési hálózatba – fogalmazott Dr. Papp László. Úgy vélte, hogy ezeknek a beruházásoknak az építõiparon keresztül jelentõs gazdaságélénkítõ hatása is lesz.

A városvezetõtõl azt is megtudtuk, hogy az országosan közlekedési fejlesztésekre fordítandó 1605 milliárd forintnak várhatóan nem kevesebb mint az egynegyede Hajdú-Biharba és Debrecenbe érkezik!
Jó eséllyel indulunk

A Hajdú-Bihar Megyei Közgyûlés elnöke hangsúlyozta: az a 380 milliárd forint ami az úgynevezett IKOP programon keresztül érkezik, alapvetõen fogja megváltoztatni a megyében élõk helyzetét. A közlekedési beruházások elkészülte után a potenciális befektetõkhöz úgy lehet majd odamenni, hogy már korszerû infrastruktúra várja itt õket, ami sokat számíthat a beruházási döntések meghozatalakor – mondta Pajna Zoltán. Arról is beszámolt, hogy a négy és öt számjegyû utak felújítására 11 milliárd forintot biztosítanának.

A sajtótájékoztató végén az is kiderült, hogy a magyar kormány terveit még Brüsszelnek is jóvá kell hagynia. Tasó László államtitkár annak a reményének adott hangot, hogy az elképzelt beruházások 80-90 százaléka megvalósulhat.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!