2024. április 23. Kedd, Béla.
 
A férfiak többet költenek karácsonyi ajándékokra egy felmérés szerintForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2014-11-29 10:48:15
Az európai férfiak 30 százaléka 91 ezer forint fölött költ karácsonyi ajándékra, míg a nõk csupán ötöde ad ki ekkora összeget - derül ki az Intel Európa karácsonyi ajándékvásárlási szokásokkal kapcsolatos, tíz európai országban végzett kutatásából.

A számítástechnikai cég elemzése szerint, míg Európában a nõk majdnem háromnegyede figyeli az akciókat, a férfiak csupán 58 százalékának fontos a legjobb ár-érték arányú termék.

A férfiak által vásárolt legdrágább ajándék átlagosan közel 40 ezer forinttal kerül többe, mint amennyit a nõk a legdrágább ajándékra áldoznak. Ugyanakkor a költségek jelentõs részét a férfiak 52 százaléka partnerére szánja, miközben a hölgyeknél ez az arány megoszlik partnerük és gyermekeik között.

A megkérdezettek 71 százaléka mondta azt, hogy elõre meghatározza mennyit fog költeni, ennek ellenére mintegy 30 százalékuk mégis rendszeresen túllépi a tervezett keretet.

Ez a "könnyelmûség" leginkább az olaszokra jellemzõ, 41 százalékuk túlköltekezik. A németek 86 százaléka azonban elõre megtervezi a karácsonyi ajándékokra szánt keretösszeget, valamint jellemzõ, hogy a karácsonyi bevásárlást egész évre felosztják.

A legjobb ár-érték arány érdekében a kutatásban résztvevõ európaiak 65 százaléka figyeli az akciókat és a csoport több mint fele kupont, illetve ajándékkártyát használ fel spórolás gyanánt.

A felmérésbõl az is kiderült, hogy a megkérdezettek 42 százaléka feladatként tekinti a szeretet ünnepére történõ ajándékvásárlást - olvasható a közleményben.

A felmérést az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Hollandiában, Svédországban, Olaszországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban, Oroszországban 10 042 ember megkérdezésével végezte a Redshift Research, 2014 szeptemberében.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!