2024. április 19. Péntek, Emma.
 
Szánjon rá idõt, megéri!Forrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2014-12-03 13:17:52
Döntsön még idõben adatai felhasználásáról, s késõbb nem éri kellemetlen meglepetés.

A Facebook az évek során a folyamatos fejlesztésekkel szinte minden adatunkhoz hozzájutott. Tudja, hogy mi a telefonszámunk, sõt a mobilalkalmazása miatt akár azt is, épp merre járunk. Ismeri az összes eszközünk (okostelefon, tablet, asztali számítógép, laptop stb.) IP-címét, amivel egyszer is használtuk az oldalt. Tudják épp kapcsolatban állunk, vagy szakítottunk, hol élünk, hol tanultunk, hol ismerkedünk és hol bulizunk. Mi adjuk a kezükbe a kulcsot ahhoz, hogy tökéletes fogyasztókként „adjanak minket tovább” a hirdetõiknek. Ezért is különösen fontos, hogy rendelkezzünk arról, ki és mennyit láthat az általunk adott információkból, s mire használhatja a Zuckerberg-birodalom ezeket az adatokat.

Sokan azonban nem tudják, hogy hogyan is tegyék ezt, emiatt pedig sok kritika érte az elmúlt idõszakban a legnagyobb közösségi oldalt.
Fontos oldal!

Talán ez is az oka annak, hogy létrehoztak egy adatvédelmi alapismeretek oldalt, ahol bárki, bármikor tájékozódhat arról, hogyan tudja beállítani, kik láthassák a bejegyzéseit, hogy kell valakit letiltani, s nem utolsó sorban, hogy milyen hirdetéseket jelenítsenek meg neki az általa használt eszközökön.

„Többektõl hallottuk, hogy több készülék és böngészõ használata esetén nehéz beállítani, hogy milyen típusú hirdetések jelenjenek meg. Régebben, ha a laptopodon beállítottad, hogy bizonyos típusú hirdetéseket nem szeretnél látni, ez a döntés nem minden esetben mûködött a telefonodon megjelenõ hirdetéseknél is. Tudjuk, hogy sokan használnak a Facebook elérésére egynél több telefont, táblagépet vagy böngészõt, ezért meg kell könnyíteni, hogy egységesen tudj megadni egy olyan beállítást, amely aztán az összes készülékedre érvényes lesz” – írták ismertetõjükben. Ezzel természetesen a felhasználókon túl a hirdetõknek is segítenek, hiszen pontosabban tudják elérni reménybeli ügyfeleiket.
Elutasíthatjuk

Ha azonban valaki nem szeretné, hogy mind több reklámmal bombázzák, úgy a Digital Advertising Alliance („Digitális Hirdetési Szövetség”) webhelyén keresztül elutasíthatja az általa használt alkalmazásokon és webhelyeken alapuló hirdetések megjelenítését a Facebookon. Az iOS és Android rendszerek beállítási lehetõségein keresztül szintén lehetõsége van elutasítani az ilyen hirdetéseket – tájékoztat a Facebook egy hosszú szövegfolyam részeként, amit valószínûleg kevesek olvastak el, pedig elsõ soraiban egy igen fontos változásra hívja fel a figyelmet.
A dátum: január 1.

A szolgáltatás használatával (azaz, ha belépünk a profilunkra) január 1-tõl automatikusan elfogadjuk a módosított felhasználási feltételeket, a megváltozott adatfelhasználási szabályzatot és a cookie-k használatára vonatkozó új szabályzatot is!

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!