2024. április 25. Csütörtök, Márk.
 
Harmincmilliós bírság a ránctalanító krém megtévesztõ reklámjáértForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2014-12-13 15:56:04
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 30 millió forintra bírságolta a Euro Telemarketing s.r.o céget, mivel a Maxilift és a Stem Cell Therapy ránctalanító termékeit olyan ígéretekkel hirdette, amelyek valóságtartalmát nem tudta igazolni, továbbá a vállalkozás megtévesztõ árkommunikációt is folytatott - közölte a versenyhatóság csütörtökön az MTI-vel.

A Euro Telemarketing s.r.o 2013. áprilisától ez év márciusáig az említett két terméket kommunikációs kampány keretében reklámozta. A reklámok fõ üzenetei voltak: a gyors, azonnali hatás, több évnyi fiatalodás ígérete, a hatás idõbeli észlelhetõsége, fenntartása, továbbá a sejtképzõdés serkentése és a ránctalanítás ígérete. A reklámokban - ezek mellett - számos alkalommal megjelent a "most csak", vagy a "most" kifejezés, erõsítve az érdeklõdõ fogyasztókban azt az érzést, hogy a termék csak rövidebb ideig érhetõ el kedvezményes áron.

A GVH megállapította, hogy a Euro Telemarketing s.r.o által becsatolt kutatási anyagok nem feleltek meg a klinikai vizsgálatokkal szemben támasztott kritériumoknak, így nem voltak alkalmasak arra, hogy a hirdetések valóságtartamát alátámasszák. A termékeknek pedig nem volt teljes áruk, azokat végig a kedvezményesnek mondott áron értékesítették.

A versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte azt, hogy a jogsértõ kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve idõben elhúzódott, valamint azt is, hogy a termék bizalmi jellegû.

A GVH Versenytanácsa - a bírság kiszabása mellett - a fogyasztók érdekeinek védelme érdekében, megtiltotta a jogsértõ magatartás további folytatását is.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!