2024. április 25. Csütörtök, Márk.
 
Erõteljes növekedés az online kereskedelembenForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-01-08 17:30:12
Az év második negyedévében szinte minden szektorra a bõvülés volt jellemzõ.

Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora a múlt év elsõ hat hónapjában, együttesen 62 milliárd forint forgalmat bonyolított, ami a várható éves forgalom 41%-a – derül ki a GKI Digital – Árukeresõ.hu közös kutatássorozatának harmadik felmérésébõl.
Szezonális hatások

Az év második negyedévében szinte minden szektor esetében a bõvülés volt a jellemzõ. A melegebb idõvel együtt érkezõ szezonális hatások mellett a rendszeres (pl. ballagás, gyereknap, nyaralások elõkészületei), illetve az egyszeri (foci-VB) események, ünnepek jelentõsen növelték a webáruházak forgalmát és ezáltal növelték optimizmusukat. Az üzleti lehetõségek és a gazdasági környezet megítélése a választási idõszak okozta bizonytalanság elmúlásával, illetve a bevételek növekedésével együtt kedvezõen alakult. Míg a hagyományos kiskereskedelem szereplõinek tapasztalatait, várakozásait mérõ GKI index csökkenést mutat az elõzõ negyedévre vonatkozóan, addig az OKI index 14 ponttal emelkedett.
Visszaesés után

A hat szektor forgalma az év második negyedévében (április-május-június) 35 milliárd forint volt, melybõl a legnagyobb arányban ismét a mûszaki szektor büszkélkedhet 11,1 milliárd forintos forgalommal. Az elsõ negyedévhez képest ugyanakkor az otthon, kert szegmens szereplõi érték el a legnagyobb forgalomnövekedést 69%-os emelkedéssel.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!