2024. április 20. Szombat, Tivadar.
 
Ugyanannyi marad a sofõröknélForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-01-21 17:30:04
A Hajdú Volán jogutódja nem emeli sem a jegyek, sem a bérletek árát.

Cáfolta azt a pletykát a Hajdú Volán Zrt. jogutódja, a három megyében mûködõ, miskolci székhelyû Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója, mely szerint a beolvadás miatt csökken majd a buszvezetõk fizetése. Dr. Sárközi György közlése szerint a Hajdú Volán gépkocsivezetõi 2014-ben havonta átlagosan bruttó 202 252 forintot kerestek, és ettõl kevesebbet ezután sem fognak.
Szinte minden a régi

Mint megtudtuk, az új cég három leánytársasága, a Hajdú Volán, a Borsod Volán és a Szabolcs Volán 2014 decemberében azonos tartalommal megkötötte a reprezentatív szakszervezetekkel a kollektív szerzõdéseket, melyekben a társaságok munkavállalóinak munkaidejét, juttatásait szabályozták. A vonatkozó európai uniós szabályok szerint a maximális vezetési idõ eddig is két hét alatt legfeljebb 90 óra lehetett, ezt nem korlátozza a társaság.

Az átalakulás során a pótlékok mennyisége és mértéke változott, de a szakszervezetekkel kötött megállapodás értelmében a gépkocsivezetõk alapbérét úgy fogja a társaság kompenzálni, illetve a késõbbiekben módosítani, hogy az nem jelent jövedelemkiesést – állította a cég vezetõje.

Hozzátette: ugyanakkor a célok elérése érdekében vezetõi szinten kisebb racionalizálás, létszámcsökkenés történt.
Magasabb színvonalon

A vállalat vezérigazgatója közölte, hogy az átalakítás a 2010-ben megfogalmazott kormányzati szándéknak megfelelõen a közösségi közlekedés hatékonyságának növelése érdekében vált szükségessé. A volántársaságok tulajdonosa, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ Zrt. 2012-ben döntött a hat régiós központi társaság megalapításáról.

Az átalakítással szembeni elsõdleges elvárás – a szolgáltatások fejlesztése mellett – a költségtakarékosság, a mûködési hatékonyság fokozása. Nem tervezik a jármûállomány és az infrastruktúra arculatának azonnali megújítását. Az új logók elõször várhatóan az újonnan forgalomba állított jármûveken tûnnek majd fel.

Az átalakítástól hosszabb távon azt várják, hogy a vállalat felkészüljön az Európai Unió által elvárt 2017-es piacnyitásra. Ennek megfelelõen az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. elkészítette az autóbusz-rekonstrukciós programját, melynek remélt megvalósítása esetén a jármûállomány átlagéletkora régiós szinten a jelenlegi csaknem 14 évrõl 10,1 évre csökkenhet – ismertette Dr. Sárközi György.
Mostani árakon és rendben

Az átalakulás és a névváltozás az utazóközönség számára semmilyen teendõvel nem jár. A jegyek, bérletszelvények változatlan feltételekkel, változatlan tarifákkal vehetõk igénybe. A menetrend sem változik!

A megszûnõ társaságok honlapjai (borsodvolan.hu, hajduvolan.hu, szabolcsvolan.hu) egyelõre továbbra is frissülnek, tartalmazzák az aktuális utazási és egyéb információkat. A régiós weboldal fejlesztés alatt áll – közölte az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. PR menedzserre, Ujj Zsuzsanna.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!