2018. július 19. Csütörtök, Emília.
 
Fogyasztói csoportot szervezõ vállalkozást bírságolt a GVHForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-01-22 10:22:49
A CL Brokers Group Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztói csoportokkal kapcsolatos sajtóhirdetéseivel, a jogsértés elkövetéséért 3 millió 291 ezer forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a versenyhatóság kedden az MTI-vel.

A GVH megállapította, hogy a 2013. november 4. és 2014. április 11. között közzétett hirdetésekbõl nem derült ki egyértelmûen, hogy a vállalkozás fogyasztói csoportok szervezésével foglalkozik, és a kínált konstrukcióban nem nyújt kölcsönt.

A reklámok nem adtak egyértelmû információt a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól, például arról, hogy a fogyasztói csoport tagjai nem pénzhez, hanem vásárlói joghoz jutnak, s a fogyasztó nem a szerzõdéskötéskor, hanem késõbb, akár évek múltán juthat a vásárlási joghoz és így a megszerezni kívánt dologhoz.

A tájékoztatás szerint a CL Brokers az igényelhetõ összegek, az idõtartamok, a havi részletek, valamint a THM megjelenítésével azt a látszatot keltette a reklámokban, hogy a fogyasztó azonnal hozzájuthat az általa igényelt összeghez, amelyet ezt követõen havonkénti törlesztéssel fizet vissza.

A közlemény kiemeli: a hirdetésekkel megcélzott fogyasztók jellemzõen pénzügyi nehézségekkel küzdenek, a pénzügyi intézmények banki, pénzügyi szolgáltatásaiból nem részesülnek, valamint a jövedelmük és az életkoruk alapján kiszorulnak a banki hitelezés körébõl. Ezek a fogyasztók az átlagosnál kiszolgáltatottabb, sérülékenyebb helyzetben vannak, így különösen érzékenyen reagálnak a hitelezéssel kapcsolatos lehetõségeket felvázoló reklámokra.

A versenyhatóság megtiltotta a jogsértõ magatartás további folytatását.
Az elmúlt években több versenytanácsi - és ezek alapján bírósági - döntés született a fogyasztói csoportok népszerûsítésérõl. Ezek a többi között egybehangzóan kimondják, hogy a reklámoknak ki kell térniük e sajátos vásárlási társulás lényeges elemeire és sajátosságaira, hiszen a reklám akkor felel meg a hiteles és pontos tájékoztatásnak, ha abból megismerhetõ a konstrukció egyedisége.

A GVH korábban már többször felhívta a figyelmet arra, hogy 2014. január elsejétõl nem lehet új fogyasztói csoportot létrehozni, azóta legfeljebb a kiesõ tagok helyébe lehet újakat felvenni.

A fogyasztói csoport tagjai együtt takarékoskodnak autóra, lakásra, és ha együtt van egy eszköz ára, akkor azt megvásárolják, és kisorsolják a tagok között.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!