2024. április 19. Péntek, Emma.
 
Az elkerülõnek is van elkerülõjeForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-01-26 10:34:50
Díjköteles maradt a 4-es fõút és a Kishegyesi úti körforgalom közötti szakasz.

Kitart korábbi álláspontja mellett dr. Papp László (Fidesz-KDNP) polgármester, aki továbbra is azt szeretné, ha díjmentesen kerülhetnék el a 4-es fõúton Hajdúszoboszló felõl érkezõk is a megyeszékhelyet. Mindezt a csütörtökön bejelentett útdíjrendszert érintõ módosítások kapcsán mondta a városvezetõ, miután kiderült, azok nem érintik a Debrecent elkerülõ utat, azaz díjköteles marad a 4-es fõúti felhajtójától az M35-össel párhuzamosan futó szervizút kezdetéig.

Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) országgyûlési képviselõ kérdésünkre úgy fogalmazott, hogy a kormány azért nem változtatott a január 1-jétõl érvényes díjszabáson, mert ez a 2,5 kilométeres szakasz az autópálya része. – A megalkotott fõszabály szerint az autópálya díjköteles, az elkerülõ viszont díjmentes. Ezért maradt a már az év elejétõl érvényes rend – fogalmazott. Hozzátette: azok a Hajdúszoboszló irányából érkezõ autósok, akik nem akarnak a díjköteles úton haladni, s a városba sem szeretnének behajtani, a Határ úton elérhetik az M35-ös sztráda mellett futó, s ingyenesen használható szervizutat. A volt polgármester szorgalmazta errõl tájékoztató táblák kihelyezését is.

Hangsúlyozta, a megyei matricák keresettek az embererek körében. Papp László szintén beszélt errõl. Mint fogalmazott, a megyében élõk összességében jól jártak a megyei matricával, hiszen Polgár, Görbeháza, Hajdúböszörmény, Balmazújváros és Józsa lakosai olcsóbban érhetik el a megyeszékhelyet, mint a korábbi matricatípusokkal.
Forgalmat számlálnak

– Vizsgálni kell, hogy a térítéses elkerülõszakasz miatt miként változik a város forgalma. Errõl csütörtökön Tasó László államtitkár is beszélt. Forgalomszámlálást fogunk végezni, ennek leghamarabb áprilisban lehetnek eredményei. Ha szükséges, akkor ismét lobbizni fogunk a díjmentesítés érdekében – fogalmazott. Kósa Lajos ezzel kapcsolatban azt mondta, kimerültek a lehetõségeik, a megalkotott rendszerben már újabb változtatásra nem lesz mód.

Papp László kitért a Határ utat érintõ elkerülési lehetõségre is. – Az elkerülõ út akkor tölti be funkcióját, ha valóban elkerüli a várost és az az út a legegyszerûbb választás az átutazóknak.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárának csütörtöki közlésébõl az is kiderült, hogy a megyei matricák nem a megyehatár elõtti utolsó, hanem a megyehatár utáni elsõ csomópontig lesznek érvényesek. Azaz az M3-as hajdú-bihari matricával a Hejõkürt/tiszaújvárosi csomópontig, míg Nyíregyháza felé a kálmánházi csomópontig használható.

Eltörlik továbbá az 1470 forintos eljárási díjat a megyei matricák bevezetésével összefüggõ ügyekben. Azok, akik januárban díjfizetés nélkül hajtottak díjköteles szakaszokra, nemcsak a pótdíj alól mentesülnek, ha február végéig éves matricát vesznek, hanem az egyéb esetekben szokásos szolgáltatási díjat sem kell megfizetniük.

HBN, MTICsalódott az Autóklub
A Magyar Autóklub szerint kedvezõ, hogy a kormány elfogadta az útdíjrendszer módosítására tett javaslataikat, ugyanakkor továbbra is elhibázottnak tartják az elkerülõ utak és a bevezetõ fõútvonalak díjasítását – közölte a szervezet az MTI-vel. Csalódásnak nevezik, hogy a kormány nem vonta vissza a január 1-jén bevezetett változtatásokat, valamint azt, hogy a szakmai szervezetek, köztük a Magyar Autóklub kifejezett kérésére sem mutatta be a fizetõssé tételt alátámasztó hatástanulmányokat.


Az autóklub ezek hiányában továbbra is kérdésesnek tartja az intézkedés kormány által várt költségvetési elõnyeit, miközben úgy vélik, szakmailag „egyértelmûen alátámasztott” a változtatás közlekedésbiztonságra, környezetvédelemre gyakorolt káros hatása.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!