2020. január 28. Kedd, Károly, Karola.
 
Az erõs immunrendszerértForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-01-26 12:43:00
Az évszakhoz képest enyhe idõ miatt nagyon sokan betegednek meg a levegõben terjedõ vírusok és baktériumok miatt.

Ám a lehûlés és a már beköszöntött influenza is komoly problémákat okozhatnak, így nem árt, ha idõben felkészítjük a szervezetünket a betegségek kivédésére vagy leküzdésére. Ha immunrendszerünk erõs, könnyebben elkerülhetjük, vagy súlyosabb panaszok nélkül vészelhetjük át a megbetegedést.
Legyen a napi étrend része!

– Ha nem fogyasztunk zöldséget és gyümölcsöt, ha semmilyen vitamint nem szedünk, vagy ha nem sportolunk rendszeresen, az immunrendszerünk legyengülhet, melynek következtében fogékonyabbak lehetünk a vírusok és baktériumok okozta fertõzésekre.

– Igyekezzünk a napi étrendünkbe minél több szezonális gyümölcsöt és zöldséget illeszteni, amelyek kiváló természetes vitaminforrások. Érdemes a vitaminpótlást vitaminkészítményekkel kiegészíteni, amely fokozza szervezetünk védekezõképességét. Ha minden nap sportolunk legalább egy fél órát, az nemcsak a testünkre lesz jó hatással, de hangulatunkat is javítja, amely a téli szürkeségben gyakran szomorkásabb, mint a naposabb évszakokban – mondta dr. Nagy Judit, a Budai Egészségközpont orvosigazgatója, belgyógyász és foglalkozás-egészségügyi szakorvos.
Téli vitaminbombák

Ha friss és vitaminban gazdag zöldséget vagy gyümölcsöt szeretnénk, mindig válasszunk a szezonális termékek közül. Ha a hazai termelõk portékáit vásároljuk, akkor biztosak lehetünk abban, hogy magas tápértékû és tápanyagokban gazdag zöldség és gyümölcs kerül az asztalunkra.

Télen is számos termék közül válogathatunk, így biztosan találunk a piacon friss céklát, fehér káposztát, kelkáposztát, póréhagymát, sütõtököt, téli almát és körtét vagy zellergumót. Csodálatos krémleves készíthetõ a sütõtökbõl, de sütve is igazi finomság.

A savanyú káposzta tökéletes C-vitamin-forrás, a cékla pedig kiváló köretként is. A friss zöldségek és gyümölcsök számtalan módon felhasználhatók, amelyek lehetõvé teszik a változatos étrendet, de nyersen is finom nassolnivalók lehetnek a chips vagy csoki helyett.
Sport télen is

A sportnak számos pozitív élettani hatása van. Ha rendszeresen sportolunk, néhány hét után már jelentõs fejlõdést tapasztalhatunk. Nõ az állóképességünk, javul a közérzetünk, energikusabbak leszünk és a hangulatunk is jobb lesz. A testedzés erõsíti a csontokat, javítja az emésztést, a méregtelenítést és az immunmûködést. Nem beszélve arról, hogy testünk is formálódik, a felesleges kilóktól pedig kitartó munkával szépen, lassan megszabadulhatunk.

 

Csak fokozatosan és biztonságosan!

Sportoláskor nagyon fontos a fokozatosság és a kellõ felkészültség. Akár az edzõtermet, akár a szabadban történõ sportolást választjuk, a mozgást mindig alapos bemelegítéssel kezdjük! Ezzel elkerülhetõek a húzódások és a sportsérülések. Mindig az edzettségi szintünknek megfelelõ terhelést válasszuk, amelyet fokozatosan növelve fejleszthetjük állóképességünket.

A téli sportok szerelmeseinek irány a sípálya! A szabadban mozgás még több energiát ad, elõnyösebb hatással van a közérzetre. A megfelelõ ruházattal és a réteges öltözködéssel megelõzhetõ a meghûlés, és ne feledkezzünk meg a bukósisakról sem, amelynek viselése kötelezõ a pályákon!

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!