2024. április 20. Szombat, Tivadar.
 
Hol keressünk állást - Kutatás alapjánForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-01-31 19:11:33
Legújabb felmérésünkben arra voltunk kíváncsiak, hogy az állást hirdetõ cégek hol, melyik csatornákon keresik a jelölteket, melyeket találnak a leghatékonyabbnak az új munkatárs megtalálása szempontjából.

A felmérésbõl az is kiderült, hogy érdemes-e elmennünk az állásbörzékre, lehet-e ilyen módon állásajánlathoz jutni vagy sem?

Tavaly decemberben kezdtük el megkérdezni a munkaadókat a toborzási csatornák használatáról, melynek eredményeképp közel 200 válasz gyûlt össze, javarészt HR szakemberektõl (43%) és cégvezetõktõl (38%).

ÉRDEKES: Hogyan kérjünk segítséget az ismerõseinktõl?
Csatornák

A munkaadóknak nagyon fontos szempont, hogy jól tudják megcélozni a jelölteket, vagyis olyanok találkozzanak a hirdetéssel, akik valóban állást keresnek. Nem is meglepõ ezért, hogy elõszeretettel (válaszadók 81%-a) használják az online állásportálokat (mint amilyen a Cvonline is), illetve nagyon sok vállalatnak van ma már saját karrieroldala (41%) is, ahol szintén meghirdeti a nyitott pozíciókat.

A lenti ábrán láthatóak, hogy mely toborzási csatornákat használják a leggyakrabban a cégek. (több válasz is megjelölhetõ volt)

Leggyakrabban használt toborzási csatornák

A fentieket kiegészítve szívesen használják az online portálok önéletrajz-adatbázisát, az ajánlási rendszert (mind külsõs mind belsõs munkatárs ajánlja ismerõsét), a kapcsolati hálót, és - fõképp a kereskedelmi vállalatoknál - a saját üzlet kirakatában való hirdetést.
CV adatbázis

A megkérdezett cégek 68%-a használta már az online portálok önéletajz-adatbázisát az új munkatársak megtalálása céljából.

Állásbörze

Az állásbörzéknél folyamatosan felmerülõ kérdés, hogy érdemes-e egyáltalán kimenni, van-e lehetõsége így az álláskeresõknek munkához jutni? Van egy jó hírünk: érdemes! A megkérdezett cégek 27%-a talált rá az új munkatársára rendezvényen, karrier-expón vagy állásbörzén. Azt gondolhatnánk, hogy ez nem egy magas arány, de ha figyelembe vesszük, hogy ott már több szûrõn is átesünk egyszerre (önéletrajz, megjelenés, beszédstílus, felkészültség), akkor nem elhanyagolható mennyiség.
Facebook, LinkedIn

Kitértünk továbbá a közösségi hálózatok szerepére is. Kíváncsiak voltunk, hogy elõfordult-e már a munkáltatóknál, hogy így találtak rá az új munkatársra? Megdöbbentõ lehet, de 39%-a a kérdõívet kitöltõknek igennel válaszolt , ezért azt javasoljuk, hogy ezekre a profiloldalainkra is fektessünk nagyobb hangsúlyt, próbáljuk meg õket munkaadói szemmel megnézni és aszerint módosítani (megfelelõ profilképpel rendelkezzünk, láthatósági/biztonsági beállításokat ellenõrizzük).

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!