2024. április 25. Csütörtök, Márk.
 
Olcsó benzin drága közegbenForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-02-03 12:31:51
A pékek, a fuvarozók és a taxisok sem tudnak kevesebbet kérni ugyanazért.

Amennyiben a gázolaj árának emelkedésekor ugyanolyan mértékben nõ a fehér kenyér ára is, akkor elvárható, hogy a gázolajár-csökkenéskor a fehér kenyér és más pékáruk ára is ugyanúgy csökkenjen – fogalmazott Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetõje, a parlament gazdasági bizottságának elnöke Budapesten a napokban újságíróknak, miután – Tállai András nemzetgazdasági minisztériumi államtitkár jelenlétében – tárgyalt a Magyar Pékszövetség és az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének képviselõivel.
Csökken a termékek ára

– A jelenlegi költségszerkezet nem teszi lehetõvé a sütõipari termékek árának csökkentését – közölte Lakatos Tibor, a Magyar Pékszövetség alelnöke.

A statisztikai hivatal kimutatására hivatkozva viszont jelezte: – Folyamatosan csökken a sütõipari termékek ára. Ugyanakkor nagyon nagy különbség van az úgynevezett sütõipari átadási ár és a kereskedelmi eladási ár között. A gázolaj a sütõipar 18–20 százalékos logisztikai költségeiben csak 3 százalékot tesz ki. Egyúttal szorgalmazzuk az alapvetõ sütõipari termékek áfájának csökkentését 18-ról 5 százalékra.

Szöllõsi Réka, az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének ügyvezetõ igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az élelmiszeripar sok problémával küzd, alacsony, 1–2 százalékos a jövedelmezõsége. Ezért az önköltségek között viszonylag kis hányadot kitevõ üzemanyagár „nem feltétlenül tud megjelenni a fogyasztói árakban”. Megemlítette, hogy a minimálbér-emelés az élelmiszeriparban sokkal nagyobb hatással van az elõállítási költségekre, mint az üzemanyagárak néhány hónappal ezelõtt kezdõdött csökkenése.
Sok a pluszteher

Egy szabolcs-szatmár-beregi, neve elhallgatását kérõ nemzetközi fuvarozással foglalkozó cég vezetõje kijelentette: – Annyi teher jött pluszként (fizetõssé váló útszakaszok, németországi tarifaváltozások, minimálbér-emelés), hogy a mérleg serpenyõit külön-külön nézve elgondolkozik az ember. Így aztán korántsem indokolt, hogy csökkentsünk az árainkon. Vegyünk egy példát: ha Budapestig egy odautat veszünk alapul, körülbelül 7 ezer forintot spórolunk meg az üzemanyagon ahhoz képest, mint amikor 100 forinttal drágább volt a literje.

Az útdíjfizetési kötelezettséggel 5600 forint a többlet. És akkor még nem beszéltünk a minimálbér-emelés terheirõl. Egy szó, mint száz: semmi sem szól amellett, hogy az üzemanyagár-csökkenésére hivatkozva mi is kevesebbet kérjünk ugyanazért a munkáért.
Marad a taxitarifa is ...

– Tagadhatatlan tény, hogy az üzemanyagárak apránként látványosan lejjebb mentek. Azonban ebbõl hosszútávú következtetéseket nem lehet levonni, mivel elõzõleg pedig pont fordított volt a tendencia. Amíg tavaly például egy új autónál a beszerzés mondjuk 5,3 millió forintba került, az most ugyanazokkal a mutatókkal már 5,5 millió forint. Hasonlóképpen megnõtt a minimálbér költsége. Tehát nem elég csak azt az oldalt látni, hogy olcsóbb az üzemanyag – jegyezte meg Ferku Zsolt, nyíregyházi Fõtaxi cégtulajdonosa.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!