2024. április 25. Csütörtök, Márk.
 
Csak hiteles géppel lehet dolgozniForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-02-04 15:35:15
Az adóhivatal tudatta, hogy évente felül kell vizsgáltatni az online pénztárgépet.

Az online pénztárgépeket a jogszabály szerint évente kell felülvizsgáltatni. Ezt a NAV nyilvántartásában szereplõ szervizek valamelyikével kell elvégeztetni, elsõ alkalommal a pénztárgép elsõ üzembe helyezését követõ egy éven belül, majd évente meg kell ismételni.
Dokumentálják

A szerviz elsõdleges feladata a felülvizsgálat alkalmával az illegális beavatkozások kiszûrése és feltárása. Emellett a szakemberek ellenõrzik, és szükség esetén kicserélik az adóügyi ellenõrzõ egység akkumulátorát is. Az éves ellenõrzést – annak lépéseit, megállapításait – a mûszerész dokumentálja a pénztárgépnaplóban. A pénztárgéprendelet meghatározza azokat az eseteket, amikor a felülvizsgálat során tapasztalt hiányosságról, rendellenességrõl jegyzõkönyv felvétele kötelezõ (pl. a pénztárgépnapló nincs a helyén, a pénztárgép nincs szabályosan plombálva).
Jelenteni kell

Az éves felülvizsgálat elvégzésérõl, illetve annak eredményérõl a szerviznek 5 napon belül kell adatot szolgáltatnia a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak az erre rendszeresített nyomtatványon. Az üzemeltetõnek az éves felülvizsgálattal kapcsolatban adatot csak akkor kell szolgáltatnia, ha a mûszerész bejegyzését nem fogadja el, és nem írja alá. Ebben az esetben a mûszerésznek az aláírás megtagadásáról jegyzõkönyvet kell felvennie, az üzemeltetõnek pedig 15 napon belül, az erre rendszeresített adatlapon kell jeleznie. A NAV a fenti adatszolgáltatáson felül további kötelezettséget nem ír elõ, hatósági díjat nem számol fel, illetve többlet (hatósági) költség megfizetésére nem kötelezi a pénztárgépet üzemeltetõket.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!