2018. október 17. Szerda, Hedvig.
 
Ez minden étkezés alapjaForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-03-03 17:29:52
Komoly veszélyt rejt a nassolás és a vitaminszegény étrend ingoványos ösvénye.

Hazánkban veszélyes mértéket öltött az elhízás, amelyért a mozgásszegény életmód és az egyoldalú, egészségtelen táplálkozás a felelõs. A zsírpárnákra a legnagyobb veszély a késõ esti órákban leselkedik, amikor kinyitjuk hûtõnk ajtaját, és a nassolás, vitaminszegény étrend ingoványos ösvényére lépünk. A világ egyik legnagyobb élelmiszeripari szereplõje, a Bonduelle arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy egészséges és vitamindús étrend kialakításával nemcsak életminõségünk javulhat, de a felesleges kilók is hamarabb olvadhatnak le rólunk.
Az örök klasszikus

Sokszor halljuk, hogy 18 óra után már ne étkezzünk, mert nemcsak rosszul fogunk aludni, de még a plusz kilók is gyorsabban felszaladhatnak ránk.

Vannak azonban olyan zöldségek, amelyek egész évben elérhetõek – többek között az innovatív konzervtechnikának köszönhetõen –, és megfelelõ tápanyaggal, vitaminkészlettel rendelkeznek. Az egyik örök klasszikus „jótékony” zöldség a csemegekukorica, amely a dietetikus szakértõ véleménye szerint kiváló választás egy vacsora köreteként. Bajor Zsuzsanna szerint a hosszú munkanapok végére éhségérzetünk általában fokozódik, így a csemegekukorica édes íze, telítõképessége és más ételekkel való variálhatósága tökéletes vacsoraalapot jelenthet számunkra. Ma már csemegekukoricából a hozzáadott cukor nélküli, természetesen édes variáns is fellelhetõ a boltok polcain.

– A természetesen édes konzerv csemegekukorica B-vitaminokat, karotint, folsavat, magnéziumot és vasat is tartalmaz, valamint magas a fehérje- és rosttartalma. Mivel nagy része rostanyag, mely segíti az emésztést és támogatja a fogyás beindulását, súlycsökkentõ programok részét is képezheti – mondja Bajor Zsuzsanna dietetikus. A zöldségfogyasztással nemcsak megelõzhetõk a szívbetegségek, de szervezetünk állapotán is javíthatunk velük.

– A szervezetünk vitamin- és ásványianyag-igényének tetemes részét zöldségekkel ki lehet elégíteni. Természetes összetételüknek köszönhetõen nagyon jó a hasznosulásuk. A zöldségek a hordozói olyan jótékony vegyületeknek is, melyek védik a szervezetünket számos betegséggel szemben, valamint lassíthatják külsõ és belsõ öregedési folyamataink megnyilvánulásait. Rostanyagaik takarítják az emésztõrendszert, segítik a salakanyagok és a koleszterin ürülését, támogatják a fogyókúrát, mérséklik a vércukorszint-ingadozást. A zöldségek változatossá tehetik étrendünket, alacsony kalóriatartalmuk és magasabb folyadéktartalmuk miatt pedig bõséges fogyasztásuk is elõnyt jelent testünk számára. Legyen valaki idõs vagy fiatal, mindenki találhat maga számára megfelelõ, sõt, gyógyító hatású zöldséget – mondta a szakember.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!