2018. január 19. Péntek, Sára, Márió.
 
Ez minden étkezés alapjaForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-03-03 17:29:52
Komoly veszélyt rejt a nassolás és a vitaminszegény étrend ingoványos ösvénye.

Hazánkban veszélyes mértéket öltött az elhízás, amelyért a mozgásszegény életmód és az egyoldalú, egészségtelen táplálkozás a felelős. A zsírpárnákra a legnagyobb veszély a késő esti órákban leselkedik, amikor kinyitjuk hűtőnk ajtaját, és a nassolás, vitaminszegény étrend ingoványos ösvényére lépünk. A világ egyik legnagyobb élelmiszeripari szereplője, a Bonduelle arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy egészséges és vitamindús étrend kialakításával nemcsak életminőségünk javulhat, de a felesleges kilók is hamarabb olvadhatnak le rólunk.
Az örök klasszikus

Sokszor halljuk, hogy 18 óra után már ne étkezzünk, mert nemcsak rosszul fogunk aludni, de még a plusz kilók is gyorsabban felszaladhatnak ránk.

Vannak azonban olyan zöldségek, amelyek egész évben elérhetőek – többek között az innovatív konzervtechnikának köszönhetően –, és megfelelő tápanyaggal, vitaminkészlettel rendelkeznek. Az egyik örök klasszikus „jótékony” zöldség a csemegekukorica, amely a dietetikus szakértő véleménye szerint kiváló választás egy vacsora köreteként. Bajor Zsuzsanna szerint a hosszú munkanapok végére éhségérzetünk általában fokozódik, így a csemegekukorica édes íze, telítőképessége és más ételekkel való variálhatósága tökéletes vacsoraalapot jelenthet számunkra. Ma már csemegekukoricából a hozzáadott cukor nélküli, természetesen édes variáns is fellelhető a boltok polcain.

– A természetesen édes konzerv csemegekukorica B-vitaminokat, karotint, folsavat, magnéziumot és vasat is tartalmaz, valamint magas a fehérje- és rosttartalma. Mivel nagy része rostanyag, mely segíti az emésztést és támogatja a fogyás beindulását, súlycsökkentő programok részét is képezheti – mondja Bajor Zsuzsanna dietetikus. A zöldségfogyasztással nemcsak megelőzhetők a szívbetegségek, de szervezetünk állapotán is javíthatunk velük.

– A szervezetünk vitamin- és ásványianyag-igényének tetemes részét zöldségekkel ki lehet elégíteni. Természetes összetételüknek köszönhetően nagyon jó a hasznosulásuk. A zöldségek a hordozói olyan jótékony vegyületeknek is, melyek védik a szervezetünket számos betegséggel szemben, valamint lassíthatják külső és belső öregedési folyamataink megnyilvánulásait. Rostanyagaik takarítják az emésztőrendszert, segítik a salakanyagok és a koleszterin ürülését, támogatják a fogyókúrát, mérséklik a vércukorszint-ingadozást. A zöldségek változatossá tehetik étrendünket, alacsony kalóriatartalmuk és magasabb folyadéktartalmuk miatt pedig bőséges fogyasztásuk is előnyt jelent testünk számára. Legyen valaki idős vagy fiatal, mindenki találhat maga számára megfelelő, sőt, gyógyító hatású zöldséget – mondta a szakember.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!