2020. július 9. Csütörtök, Lukrécia.
 
Jövõ héten már élesben jönnek: így védekezhet az új traffipaxok ellenForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2015-03-09 09:51:06
Februárban még próbaüzemben, márciustól azonban már élesben mûködnek a rendõrség új, „mindent látó” traffipaxai. A készülékeket blokkolni vagy megzavarni tilos, azokat az eszközöket azonban, amelyek elõre jelzik az ellenõrzést, szabadon használhatják az autósok.

Új közlekedési ellenõrzési rendszert, 160 változtatható helyû kamerát tesztel a rendõrség februárban. Az új típusú traffipaxszal a sebességmérés mellett több kisebb szabálysértést is dokumentálhatnak. Februárban még nem büntetnek, az új kamerákat márciustól használják élesben, az év végéig pedig további 130 fix kamerát telepítenek országszerte.

Zách Dániel, a Totalcar.hu szakújságírója úgy véli, a gyorshajtások száma nemcsak attól függ, hogy hány traffipax van kint az utakon, hanem például az üzemanyagártól is. Olcsó benzin esetén a magyar autósok többet autóznak, kevésbé „finoman” vezetnek, és ezzel párhuzamosan a baleseti statisztikák is romlanak.

Zách Dániel szerint Magyarországon nagyon nagy az ellenérzés a rendõrségi ellenõrzésekkel szemben, s az autósok sokszor egyénileg döntik el, hogy mekkora sebességgel mehetnek – függetlenül attól, hogy mi az adott úton az elõírás. Másfelõl viszont a hazai utakon gyakran találkozunk már elkészült útépítések után kint hagyott sebességkorlátozó táblákkal, ahol nemegyszer elõfordul az is, hogy mérnek a rendõrök, s ennek az etikussága igencsak vitatható.

Jámbor István alezredes, az ORFK közlekedésrendészeti fõosztályának vezetõje szerint az autósok egy része a büntetéstõl való fenyegetettségtõl függetlenül igyekszik betartani a közlekedési szabályokat, más részükre semmiféle fenyegetés és bírságösszeg nem hat, a harmadik csoport pedig a szankciók elkerülése végett közlekedik szabályosan. Jámbor István úgy véli, az eszközszám emelésével a harmadik csoportba tartozó autósokra tudnak majd hatni.

Jámbor István hozzátette: az objektív felelõsség bevezetését követõen a bírságtételekben is megnyilvánult a sebesség csökkenése. Míg 2008-ban 38-39 ezer forint volt az átlagbírság, 2008 után átlagosan 32 ezer forintra csökkent, ami azt jelzi, hogy a sebességmérés pillanatában a jármûvezetõk kisebb mértékben lépik túl a megengedett sebességet, mint korábban.

Az ORFK közlekedésrendészeti fõosztályának vezetõje a Kossuth Rádió Napközben címû mûsorában arról tájékoztatott, hogy az új közlekedési ellenõrzési rendszer a sebességtúllépés mellett a tilos jelzésen való áthajtást, a behajtási tilalom, a kötelezõ haladási irány megsértését, a záróvonal átlépését, a vasúti átjárón tilos jelzés ellenére való áthaladást, a buszsávban való közlekedést, a biztonsági öv használatát is dokumentálni fogja, a vezetés közbeni mobiltelefon-használatot azonban nem ellenõrzik vele.

Jámbor István a mûsorban megemlítette, hogy az autósoknak azon eszközök használatát tiltja a KRESZ, amelyek megakadályozzák vagy megzavarják a hatósági ellenõrzést, befolyásolják az eredményét, tehát például az úgynevezett lézerblokkoló használatát. Azokat az eszközöket azonban, amelyek elõre jelzik az ellenõrzést, szabadon használhatják az autósok.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!