2024. március 28. Csütörtök, Gedeon, Johanna.
 
Digitális lábnyomunkba erednek a startupperek, hogy a kedvünkre tegyenekForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-03-09 10:19:28
„Minden weboldalnak annyifélének kell lennie, ahány látogatója van.”

„Ki tartja magát egyedinek?” – a kérdés az egyik bankkártyái révén ismert világcég keddi rendezvényén állt meg a Debreceni Egyetem új közösségi terében, és leesni csak azért nem tudott, mert a hely dugig megtelt. A résztvevõk fiatal vállalkozók elõadásaiból töltekezhettek ötlettel, lelkesedéssel.

Kovács-Osváth Zoltán kérdésére kezdetben csak kevesen emelték kezüket. Majd egyre többen. A startupper szerint mindannyian egyediek vagyunk – az igényeinket tekintve mindenképp. Erre épít az általuk fejlesztett szoftver. – Gondoljatok arra, hogy megnyitottatok egy honlapot és pont ugyanazt látjátok, mint a világ másik részén élõ, tõletek teljesen különbözõ érdeklõdésû személyek. Ez a hozzáállás hasonlít kicsit a hazai oktatási rendszer jelen állapotához, amelyben szinte mindenkit egyformán értékelnek – világított rá érzékletes képpel, amelyen „fára mászás tanórán” álltak sorba Földünk állatai. – Az aranyhal bizonyára hátránnyal indulna – jegyezte meg.

– Képzeljétek el, hogy megnyittok egy weboldalt és mivel ott nem a fõoldalon lévõ információk érdekelnek, ezért idõt töltötök azzal, hogy megtaláljátok a számotokra releváns dolgokat. Ez nem csak a végfelhasználónak, hanem az oldalt üzemeltetõ márkának is kellemetlen, mivel komoly erõforrásokat mozgósít adott célcsoport megszólítására. S amikor sikerül eljutni hozzá, mégsem képes olyasmit mondani, ami érdekelné a célzott réteget. A mi cégünk abban hisz, hogy minden weboldalnak annyifélének kell lennie, ahány látogatója van. Három lépésben dolgozunk. Adatszûréssel kutatjuk, hogy ki, mi után érdeklõdik, ezt földolgozzuk, és személyre szabjuk minden egyes oldal tartalmát. Ebben egy, a háttérben futó közösségi adatokkal dolgozó digitális platform van a segítségünkre, amely szûri, hogy melyik felhasználó mi után érdeklõdik, milyen demográfiai és pszichográfiai tulajdonságok határozhatják meg személyiségét. Az információkkal már kis célcsoportokat vagyunk képesek létrehozni, amelyeknek az általuk látogatott honlap mutációját készítjük el – világított rá Kovács-Osváth Zoltán.

Mint mondta, ennek megfelelõen biztosítják a lehetõséget a márkák számára, hogy a nehezen megszerzett figyelmet az online felületeiken tudják tartani.

Hogy mennyire fontos ez a cégeknek, jól mutatja az adat, hogy a bevételt tekintve a világ ötszáz legnagyobb vállalkozása évente három milliárd dollárt költ kizárólag közösségi médiára, mert tudják: ez az a felület, amely segítségével el tudják érni felhasználóikat személyre szóló tartalmakkal.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!