2024. április 19. Péntek, Emma.
 
A vasút fejlesztésére jut a legtöbb uniós pénz 2020-igForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-03-24 08:35:39
A jelenlegi uniós programozási idõszakban a közlekedésfejlesztésre fordítható uniós és hazai forrásból származó 1200 milliárd forint legnagyobb részét, 37,8 százalékát, 450 milliárd forintot a transzeurópai közlekedési hálózat vasúti elérhetõségének javítására különítettek el - közölte az Integrált Közlekedésfejlesztési és Operatív Program (IKOP) szakmai értékelését végzõ MultiContact Consulting Kft. hétfõn az MTI-vel.

Ebbe a projektbe tartozik például a lassújelek felszámolása, vagyis az, hogy ne legyen egyetlen olyan vasúti szakasz sem, ahol a pálya minõsége miatt sebességkorlátozásra van szükség. A programban további motorvonat-beszerzések, vasúti csomópontok korszerûsítése, valamint vasútinformatikai és biztonsági fejlesztések is szerepelnek.

Konkrétabban: a MÁV 200 és 300 férõhelyes motorvonatokat szerez be, fejlesztik a megyei jogú városok vasútállomásainak átszállási kapcsolatait, továbbá P+R parkolókat alakítanak ki a megyeszékhelyek elõvárosi körzetében.

A program része a Rákospalota-Újpest - Veresegyház - Vác vasútvonal korszerûsítése, a szobi vonalnak a Hungária körút és Rákospalota-Újpest közötti szakaszának a felújítása, illetve a Kõbánya-Kispest - Lajosmizse - Kecskemét vasútvonal szûk keresztmetszetének a kiváltása, továbbá ennek a vonalnak a villamosítása is.

A második legnagyobb összeget - 330 milliárd forintot, a teljes összeg 27,2 százalékát - a fenntartható városi közlekedés és az elõvárosi vasútvonalak fejlesztésére fordítja a kormány. A tervezett konkrét intézkedések között szerepel a korszerû városi, helyi közösségi közlekedési jármûvek - villamos, HÉV, busz - beszerzése. Ide tartozik a Budapest elõvárosi HÉV vonalak fejlesztése, felújítása is.

A harmadik a sorban a források 25,9 százalékával, 310 milliárd forinttal a közúti transzeurópai közlekedési (TEN-T) hálózat fejlesztése. Ebben szerepel a gyorsforgalmi útszakaszok országhatárokig történõ meghosszabbítása, valamint a meglévõ közúthálózat kapacitásbõvítése is. Így például megvalósul az M30 autópálya Miskolc és az országhatár közötti szakaszának elsõ üteme, továbbá 2x2 sávosra bõvül az M2 Budapest és Vác közötti szakasza.

Végül, valamivel több mint 100 milliárd forintot, a források 9,1 százalékát fordítja a kormány arra, hogy a transzeurópai közlekedési közúti hálózatnak részét nem képezõ, de arra rácsatlakozó, legfeljebb 20 kilométeres közútszakaszokat is fejlessze.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!