2020. október 28. Szerda, Simon.
 
Cetelem: egyre tudatosabbak az európai fogyasztókForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-04-02 10:07:55
Az európai fogyasztók egyre tudatosabban vásárolnak, különösen igaz ez a magyarokra, akik vásárlásaikhoz és pénzügyi döntéseikhez is mind többen használják az összehasonlító oldalakat – derül ki a Cetelem Körkép 2015 adataiból, amelyet kedden mutattak be a sajtónak.

Az évente megjelenõ Cetelem Körkép készítéséhez ezúttal 8700 – ebbõl Magyarországon 500 – fogyasztót kérdeztek meg 12 országban.

Vincent Ollivier vezérigazgató a sajtótájékoztatón kiemelte: a magyar gazdaság 2013 vége óta ismét fellendülõben van, a 2015-ös körkép Magyarországra prognosztizálja a legmagasabb fogyasztást Lengyelország mellett.

Lukácsi Zoltán marketingigazgató elmondta: az európaiak hazájuk általános helyzetérõl alkotott képe 2008-tól 2013-ig folyamatosan romlott, tavaly azonban megfordult a trend. A 2015-ös körkép adatai is a növekvõ optimizmust mutatják, az országok általános helyzetét tízes skálán értékelõ pontszám egész Európára vetítve 4,3-ról 4,6-ra nõtt. Egyéni helyzetüket – az elõzõ évekhez hasonlóan – az idén is kedvezõbben ítélik meg az európai fogyasztók, mint országukét, az ezt jelzõ mutató európai szinten 5,2-rõl 5,5 százalékra emelkedett, Magyarországon pedig 4,2-rõl 4,4-re – tette hozzá.

Az európaiak többsége – 62 százaléka – úgy gondolja, megváltozott a vásárláshoz való hozzáállása az elmúlt öt évben. A magyaroknál ez az arány eléri a 80 százalékot.

Tízbõl nyolc válaszadó állította, hogy jobban megnézi az árakat, és tudatosabban vásárol, mint a válság elõtt. Magyarországon az emberek 90 százaléka jobban odafigyel az árakra vásárláskor, mint öt évvel ezelõtt, 63 százalékuk sokkal ritkábban vásárol “hirtelen felindulásból”, impulzívan, mint a válság elõtt. Vincent Ollivier szerint a magyar fogyasztók gondolkodnak a leghosszabban vásárlás elõtt, míg a franciákat az “örömszerzés” motiválja.

Európában egyre inkább elõtérbe kerül a közösségi fogyasztás és a használt tárgyak adásvétele. Az európai válaszadók csaknem 30 százaléka, míg a magyarok 37 százaléka a korábbinál gyakrabban vásárol használt árucikket. Lukácsi Zoltán az alternatív fogyasztási formák közül kiemelte még a drive-in szolgáltatást és a gépek, berendezések megosztását, például amikor egy utca lakói közösen vásárolnak fûnyírót. Az európai átlag ezeknél 15, illetve 9 százalék, míg a magyar 18, illetve 16 százalék.

Mindeközben az internet és a mobiltelefonos technológiák kulcsfontosságúvá váltak a vásárlások szempontjából, egyre többen használják az ár- és szolgáltatást összehasonlító oldalakat is. Már nemcsak a termékeket, de a bankszámla szolgáltatásokat és a hiteleket is ezeken az oldalakon választják ki. Míg 2013-ban a Cetelem weboldal látogatóinak 3 százaléka, addig 2014-ben már 20 százaléka érkezett ilyen oldalakról.

Lukácsi Zoltán szerint áruhitelezésük volumene nem fog változni a vasárnapi zárvatartás miatt. Partnereik hétfõtõl szombatig hosszabb ideig vannak nyitva, ehhez igazodott a Magyar Cetelem Bank is – mondta.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!