2020. szeptember 20. Vasárnap, Friderika.
 
A közlekedési szakértõ elárulta, meddig lát a szupertraffipaxForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2015-04-17 11:44:25
Kétszer annyi eszközzel szûri a gyorshajtókat a rendõrség, mint eddig. Az új kamerák azt is figyelik, hogy az autó átlépi-e a záróvonalat, és néhány hónap múlva már ezért is büntetnek majd. A rendõrség szerint nem a bírságolás a céljuk, hanem az, hogy kevesebb legyen a baleset.

A baleseti statisztika elsõ helyén évtizedek óta a sebességtúllépésbõl adódó balesetek vannak – mondta el Pausz Ferenc közlekedési szakértõ az M1 mûsorában. A sebesség növekedésével ugyanis a jármû abroncsainak tapadása csökken, szûkül a látótér, és egyre kevesebb ideje marad a sofõrnek arra, hogy jó döntést hozzon.

Pausz Ferenc kitért rá, hogy Magyarországon évente körülbelül félezer ember hal meg az utakon. Franciaországban is drámai méreteket öltött a balesetben elhunytak száma, ezért a 2000-es években elindítottak egy programot, melynek keretében több ezer sebességmérõt vetettek be, és 5 év alatt a felére sikerült csökkenteniük a balesetben elhunytak számát.

A közlekedési szakértõ az új kamerákról elmondta: lézerelven mûködõ mobileszközök, hatótávolságuk 500-600 méter.

Az új traffipaxok egyelõre csak a sebességet mérik, de a fejlesztés folyamatos. Az év második felében kerül be a mérési rendszerbe például a tilos jelzésen való áthajtás, a záróvonal-átlépés, emellett más szabálytalanságokat is dokumentálnak és büntetnek majd.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!