2020. szeptember 19. Szombat, Vilhelmina.
 
A szupertraffipaxok még nem ismerik fel az összes szabálysértéstForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2015-04-19 09:27:11
A csütörtök reggel indult 24 órás sebességellenõrzési akció során csak a gyorshajtókat büntették, mert az újonnan beszerzett traffipaxok szoftverei még nem ismernek fel több szabálysértést.

Országos traffipax razziába kezdett a rendõrség csütörtökön, amely péntek reggel 6 óráig tartott. Mintegy 160 sebességmérõ mûködött az utak mellett. Az akcióban Magyarország mellett tizenkilenc másik európai ország is részt vett.

Budapesten, a Gyömrõi úton a rendõrök szinte percenként kapcsolták le a gyorshajtókat az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata, a TISPOL keretein belül megszervezett akcióban. Az egyik autós, aki a megengedett 50 helyett 55 kilométer per órás sebességgel haladt, a Kossuth Rádiónak elmondta, a büntetõ pontot ezúttal megúszta, de a pénzbírságot nem – 30 ezer forintot kell fizetnie.

Ebben az esetben ez a legkisebb összeg, de a bírság elérheti a 300 ezer forintot is. Nagymértékû sebességtúllépés esetén, ami már közigazgatási eljárást von maga után, minden esetben négy-nyolc büntetõpontot kap a sofõr, ami Kiss Csaba rendõr alezredes szerint elég sok. Emlékeztetett rá, hogy aki összegyûjt tizennyolc pontot, automatikusan búcsút int a vezetõi engedélyének. Kár kockáztatni – fogalmazott.

Ha az autós a buszsávot használja vagy mobilozik, a biztonsági öv be nem kapcsolása 20 ezres büntetéssel jár. Ennél drágább, 50 ezer forint, ha valaki áthajt a piros lámpán. A mostani akció során azonban még eltekintettek ezektõl a bírságoktól, mert az újonnan beszerzett mérõeszközök szoftverei még nem ismerik fel ezeket a szabálysértéseket, vagyis csak a gyorshajtókat büntették a 24 órás sebességellenõrzési akció során.

A Kossuth Rádiónak nyilatkozó egyik taxis, Szabó Zoltán, aki tizenöt éve dolgozik a fõvárosban, azt mondta, az ellenõrzésekkel egyetért, de a büntetési összegeket a magyar fizetésekhez képest nagyon magasnak tartja.

Kiss Csaba szerint a cél nem a büntetés, hanem a figyelemfelhívás, miután évtizedek óta a balesetek elsõdleges oka, nagyjából évi 30 százalékos aránnyal, a gyorshajtás.  A szakemberek azt állítják, szükség van az ilyen ellenõrzésekre, mert a statisztikák szerint ezekkel jelentõsen csökkenthetõ a közúti balesetek száma.

Az egész országra kiterjedõ akcióban a rendõrök négyóránként váltogatták az ellenõrzési pontokat, a helyszínekre korábban e-mailben bárki javaslatot tehetett. A teljes akcióterv nyilvános volt, az elõre meghatározott mérõhelyekrõl a rendõrség weboldalán lehetett tájékozódni, megyei bontásban.

Az új traffipaxok nem csak nappal, hanem éjjel is értékelhetõ képeket tudnak készíteni a bemért autókról, akár hatszáz méteres távolságból.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!