2020. október 28. Szerda, Simon.
 
Nielsen: a magyarok még mindig inkább boltban vásárolnak az internet helyettForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-04-30 17:59:41
Annak ellenére, hogy a magyar vásárlók több mint fele nyitott arra, hogy online vegyen napi fogyasztási cikket, a lakosság 62 százaléka – ami a globális átlagnál egy százalékkal magasabb – fontosnak tartja, hogy élelmiszerboltban szerezze be a szükséges termékeket – derült ki a piackutató Nielsen szerdán közzétett kutatásából.

A magyarok többsége, 52 százaléka szerint az élelmiszerek vásárlása kellemes bolti idõtöltés saját maga, illetve családja számára.

A globális felmérést az online kiskereskedelemrõl 2014. augusztus 13.-szeptember 5. között végezték, több mint 30 ezer internetfelhasználót kérdeztek meg hatvan országban; Európa mellett Ázsiában és Óceániában, Észak- és Dél-Amerikában, Közép-Keleten valamint Afrikában.

A felmérés szerint összességében vegyi termékeket többen terveznek venni a neten, mint élelmiszert, Magyarországon a válaszadók legnagyobb arányban tusfürdõt, kozmetikumot és dezodort vennének.

A kutatás rámutatott arra is, hogy az interneten vásárló megkérdezettek többsége házhoz szállítás helyett az üzletben, illetve más helyszínen személyesen veszi át az online megrendelt terméket.

A Nielsen szerint a felmérés eredménye egyúttal azt is jelzi, hogy az internetes vásárlás és a valódi boltok határai ötvözhetõk, ami által különbözõ új módok állnak a gyártók és kereskedõk rendelkezésére a vevõk megnyeréséhez.

A piackutató cég úgy véli, a legsikeresebb kiskereskedõk és gyártók összekötik a fizikailag érzékelhetõ világot a virtuálissal, használják az új technológiákat, vevõik elvárásait pedig ott és akkor elégítik ki, ahol és amikor azok vásárolni akarnak.

Ilyen digitális megoldások lehetnek az online vagy mobil kuponok, wifi, vagy számítógép az eladótérben, hogy tájékozódhassanak a bolti választékon túl elérhetõ, online megrendelhetõ termékekrõl.

A magyar vásárlók legnagyobb arányban, 67 százalékban ez utóbbi megoldásnak örülnének a kutatás szerint.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!