2024. március 29. Péntek, Auguszta.
 
Az autószervizek fele elhasalt az ellenõrzésen. Forrás: autonavigator.hu
Utolsó módosítás: 2015-06-13 10:55:27
Hatósági vizsgálat: az autószervizek 50 százaléka bukott meg. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Nemzeti Közlekedési Hatóság országos akciót szervezett, közösen ellenõrizték az autókereskedéseket, szervizeket és boltokat.

Az országos akcióban 301 ellenõrzést végeztek a szakemberek, 163 alkalommal találtak valamilyen szabálytalanságot, ami 54 százalékos arány

Országos akcióban 301 vizsgálatot hajtottak végre a tárgyban említett szervek, 163 alkalommal találtak valamilyen szabálytalanságot, ami 54 százalékos arány. Az MTI számára a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által eljuttatott közlemény szerint az autósboltokban a legtöbb probléma a hiányos tartalmú vagy egyáltalán át nem adott jótállási jegyekkel volt − az esetek 50,7 százalékában. Az autószervizekben az esetek 30 százalékában a szolgáltatási díjakat nem tüntették fel. Az autósboltokban sokszor hiányzott az eladási ár és az esetek 37 százalékában az egységár is.Az ellenõrzött 103 autószervizbõl 51-ben, míg a vizsgált 187 autósbolt, illetve autóalkatrész-kereskedés közül 111 esetben, 59 százalékban tapasztaltak szabálytalanságot a szakemberek.

200 üzletbõl és vállalkozásból 42-nél találtak szabálytalanságot az ártájékoztatással kapcsolatban. Az üzletekben 34 349 termékbõl 11 607 terméknél hiányzott az ár. Ezt a készlet nagyságával és a gyorsan változó árakkal magyarázták az alkalmazottak. A vizsgált 101 autószervizbõl 41-nél jogsértést tapasztaltak az ellenõrök a szolgáltatási díjak kiszámításánál. Hiányzott a szolgáltatási díj, vagy nem volt egyértelmû, illetve jól olvasható. Az is elõfordult, hogy nem adtak tájékoztatást a javítás óradíjáról, vagy azt nem megfelelõen tüntették fel.

Az ellenõrök azt is vizsgálták, hogy a vállalkozások megfelelõ tájékoztatást adnak-e a szavatossági és jótállási jogokkal kapcsolatban, illetve, hogy adnak-e jótállási jegyet, azok szabályosak-e. A vizsgált 177 tájékoztatás közül 41 valamilyen szempontból félrevezetõ volt. A jótállási jegyeket 73 esetben vizsgálták, 37 alkalommal tártak fel valamilyen szabálytalanságot, ami 51 százalékos kifogásolási arány. Az ellenõrzött vállalkozások 14 alkalommal, a vizsgált esetek 19 százalékában egyáltalán nem adtak át jótállási jegyet.


A szabálytalanságot sok esetben az okozta, hogy a vállalkozások nem voltak tisztában azzal a jogszabály-módosítással, amely szerint a gépjármûvek 10 ezer forint feletti alkatrészei, illetve tartozékai is jótállásköteles termékek lettek tavaly szeptember 15-tõl.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!