2024. április 20. Szombat, Tivadar.
 
Olcsóbb is, meg drágább is a négydecis dobozos sörForrás: origo.hu
Utolsó módosítás: 2015-06-29 09:41:48
Új, négydecis sörösdobozokat vezet be a Heineken Hungária, ez a Heineken, a Soproni és a Gösser márkákat érinti. A kisebb kiszerelések olcsóbbak lesznek, bár a doboz fix költségei miatt a literenkénti egységáruk magasabb lesz. A cég szerint szó sincs burkolt áremelésrõl. Tavaly az üveges söröknél vezettek be a félliteresnél kisebb kiszereléseket, azt a vásárlók jól fogadták, a Heineken eladásai 20 százalékkal nõttek.

Kisebb, négydecis sörösdobozokat dob piacra a Heineken Hungária. Ezek mellett maradnak a régi, félliteres dobozok is, a változás a Heineken, a Soproni és a Gösser márkákat érinti.

Jan-Willem Van Wensem marketing- és trade marketing igazgató az Origónak azt mondta, hogy ez nem jelent burkolt áremelést: a kisebbek dobozok olcsóbbak lesznek, mint a nagyobbak, bár a literenkénti egységár valamivel magasabb lesz a kisebb dobozok esetében.

A doboz fix költségei

Ennek az az oka a Heineken szerint, hogy a dobozok elõállítási költségei és adóterhei nem az ûrtartalommal arányosan változnak. A dobozok fix költségei miatt a literenkénti egységár nõ, de a kisebb kiszerelés ára alacsonyabb lesz, mint a nagyé. 

Jön a négydecis dobozos Heineken

Forrás: 123rf.com

A Heineken csak ajánlja az árat

Legalábbis, ami az ajánlott árat illeti. A végsõ fogyasztói árat a kereskedõk határozzák meg, ahogy majd minden termék esetében. Tulajdonképpen a kereskedõ annyiért adja a terméket, amennyiért akarja, illetve amennyiért tudja. A Heinekennél úgy látják, idõ kell ahhoz, amíg mindenhol egyértelmûen beáll az új kiszerelések kiskereskedelmi ára.

Egyszer már bejött

A méretcsökkentés egyébként egyszer már bejött a Heineken Hungáriának: 2014-ben a Heineken márka üveges változatainál vezettek be félliteresnél kisebb kiszereléseket. Ebben az évben a márka eladásai 20 százalékkal nõttek, tudtuk meg a cégtõl.

Inkább egy kisebb Heinekent vesz

A Heneikennél fókuszcsoportos és kérdõíves kutatásokat végeznek, ezenkívül természetesen a külföldi trendeken is rajta tartják a szemüket. Ezekbõl arra jutottak, hogy a fogyasztók sokszor szívesebben megveszik a kisebb kiszerelést olcsóbban, még ha a literenkénti egységár magasabb is.

Illetve sokan szívesebben vesznek ugyanannyi pénzért inkább mondjuk négydecis Heinekent, mint félliterest valami alacsonyabb árkategóriájú sörbõl.

Sok vevõ inkább vesz kisebb Heinekent, ha ugyanannyiba kerül, mint másmilyen sörbõl a nagyobb

Forrás: Heineken


A vevõk igénylik a változatosságot

A kisebbet olcsóbban elven kívül a fogyasztók egyre jobban igénylik a változatosságot a cég szerint. Ez egyformán igaz a termékválasztásra (márka, íz) és a kiszerelések sokszínûségére. Két évvel ezelõtt a magyar sörpiacot a félliteres, palackos vagy dobozos egyedi csomagolás jellemezte”

– állítja Jan-Willem Van Wensem. Mára ez teljesen megváltozott, vannak már 0,25 literes, 0,33 literes és 0,4 literes üvegek, 0,5-ös és 0,4-es dobozok és 2 literes PET-palackok.

Változatos kiszerelések

„A fogyasztók már nem csak a félliteres söröket keresik, hanem nyitottak a kisebb, változatos kiszerelésekre. A magyar sörgyártók azt gondolták, hogy a fogyasztók egy alkalommal egyszerre fél liter világos sört szeretnének meginni, holott a világ más részein már évek óta népszerûek az egybecsomagolt termékek, az ízesített sörök, illetve a kisebb ûrtartalmú dobozos és palackos sörök” – mondja a marketingigazgató.

Egyre népszerûbbek az ízesített sörök

Forrás: Origo


A fogyasztók érdeke

Az Origo olvasói egyáltalán nem fogadták jól, amikor arról írtunk, hogy a Coca-Cola 1,75-ösre cseréli a 2 literes, és 2,25-ösre a 2,5 literes palackjait. Ezért megkérdeztük a Heineken marketingigazgatóját, nem tartanak-e negatív reakcióktól. Azt válaszolta, a vásárlóknak végsõ soron a megfelelõ választék a fontos.

Azzal, hogy a Heineken kisebb kiszereléseket is bevezet, a változatosságot növeli, ezzel a fogyasztók érdekét szolgálja.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!