Utolsó módosítás: 2015-07-05 08:46:24 |
|
Össztársadalmi jelentõséggel bíró, méltatlanul elhanyagolt problémával foglalkozik a szombati Népszabadság. Pedig a téma idáig is a sínek között hevert: a MÁV pottyantós vécéinek életkilátásairól van szó. Az európai értékek mellett a szar esetében is kiálló napilap kissé egyoldalúan pottyantósellenes tényfeltáró cikkében azzal rémisztget, hogy ha a MÁV vagonjaiban a jelenlegi ütemben cserélik le a hivatalos szakzsargonbabn ûrcsövesnek hívott redvás vonatbudikat, akkor valamikor 2075-ben kerül sor az utolsóra.
A MÁV-nál ennél valamivel gyorsabb tempóban gondolkodnak, a Népszabadság kérdésére adott válaszuk szerint reményeik szerint 15-20 éven múlva már csak zártrendszerû vécék lesznek a magyar vonatokon. A vasúti jármûvekre vonatkozó szabályok szerint új és fõjavításon átesett kocsikon már csak ilyen lehet, de mivel ennyi új vagon beszerzése lehetetlen (most 2663 vasúti kocsink van, és ebbõl 2112 a pottyantós), néhány kocsitípusnál már vizsgálják, hogy milyen mûszaki lehetõségek vannak a pottyantástalanításra.
A költõvel szólva:
Mint aki a sínek közé esett - vad panoráma, rémes élvezet - sínek között és kerekek között, a bús idõ robog fejem fölött
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|