2024. április 25. Csütörtök, Márk.
 
Túlfizetés mellett is büntetne az ElmûForrás: origo.hu
Utolsó módosítás: 2015-07-24 12:48:07
Hiába fizetett a kelleténél többet egy mogyoródi nõ, az Elmû így is kikapcsolhatja náluk a villanyt. Legalábbis ezzel fenyegetik. Hónapok óta tart a pár ezer forintról szóló huzavona, az ügyfélnek viszont elege lett, kártérítést követel.

Március óta nincs nyugta Ágnesnek, sorra kapja a felszólításokat, kikapcsolásról szóló figyelmeztetéseket az Elmûtõl - pedig bizonyítani tudja, hogy egy fityinggel sem tartozik nekik, sõt, túl is fizette a villanyszámlát.

Áll az óra

„Meghatalmazással rendezem a számlákat anyám mogyoródi lakása után, vagyis rendezném, ha ez Elmû ebben partner lenne” - mesélte az Origónak a felháborodott asszony, aki hónapok óta próbálja bizonyítani igazát a szolgáltatónak, sikertelenül.

A leolvasás biztos módszer, az e-mailben beküldött adatok nem mindig érnek célba

Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A házban január óta áll a villanyóra,jelenleg is az utolsó 12134 kilowattos fogyasztást mutatja, ami a számlák alapján nyolcezer forintot jelent.

Ágnes februárban külföldön tartózkodott, ahonnan nem tudott óraállást diktálni. Márciusban viszont már itthon, a telefonos ügyfélszolgálatnál próbálta rendezni az ügyet.

Nem veszik tudomásul

„Telefonon azt a választ kaptam, hogy mivel korábban 12410 kilowatt után fizettem be csekket,

túlfizetésben vagyok, nincs mit törlesztenem.

Az óraállást pedig az Elmû online rendszerében is beírhatom - mesélte a nõ, akinek ez a megoldás ideális lett volna: munkája miatt gyakran utazik, sokszor a diktálási idõszakban nincs Magyarországon.

Az óra áll, az Elmû vágna

Forrás: AFP

Többször megpróbálta regisztrálni az óraállást - nem jött össze: a netes felület fel sem ismerte a felhasználói kódot.

Ágnes ezután az Elmû központi e-mail címére küldte el az adatokat. Választ nem kapott, a vállalat viszont azóta is szorgalmasan küldözgeti neki a felszólításokat.

Nem lehet, mert csak

A cérna akkor szakadt el, amikor az asszony július 20-án személyesen ellátogatott az Elmû-ÉMÁSZ fõvárosi, Kunigunda útjai ügyfélszolgálatára.

Levél az ügyfélszolgálati panaszkönyvben. Ez már Ágnes sokadik próbálkozása után született

Forrás: Origo

„A helyi kisfõnök be sem mutatkozott, és kerek perec

megtagadta, hogy felvegye az óraállást, mondván, azt nem lehet.

Ráadásul elismerte a túlfizetés tényét, de ennek ellenére sem tudta törölni a kikapcsolási értesítést”- mondta Ágnes, aki az eset után kérte a panaszlevelet, de bejegyzését nem írta alá, nem is dátumozta az ügyfélszolgálati vezetõ.

Felvette a kesztyût

A figyelmeztetések alapján augusztusban szinte bármikor levághatják az áramot a családi házban. Ezt azonban a panaszos sem várja ölbe tett kézzel: a napokban feljelentést tett a fogyasztóvédelmi hivatalnál.

Intelligens mérõóra egy budapesti társasházban. A túlfizetést még nem jelzi ki

Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Az amúgy kanadai állampolgársággal is rendelkezõ Ágnes emellett egymilliós kártérítést kér a vállalattól, amiért hónapokon keresztül sikertelen ügyintézésre pazarolta idejét, és

napi félmillió forintos kártérítést követel akkor, ha az Elmû beváltja fenyegetését, mivel az áram esetleges kikapcsolása akadályozza a ház felújítását is.

Ha elsõ kérését nem teljesítik, az asszony perre megy az Elmû ellen. Meglátása szerint nem az adott ország gazdasági fejlettségétõl függ, hogy mennyire ügyfélbarát egy adott szolgáltató.

Emelik a tétet

Cikkünk megjelenése után kaptuk a hírt, hogy az Elmû elutasította Ágnes reklamációját:

most már  12 ezer forintot követelnek tõle

négy, ki nem fizetett számla után - utóbbi azért is érdekes, mert az év eleje óta nincs áramfogyasztás a mogyoródi házban.

A társaság új levelében is mérõállás bediktálást kér Ágnestõl, ennek függvényében állítanának ki elszámoló számlát az eddigi tételekrõl.

Nem megy a kivonás?

Próbáltuk megtudni a a szolgáltatótól, hogyan lehetséges, hogy az elismert túlfizetés ellenére felszólításokat küldenek ügyfelüknek, és miért nem tudják rendezni az egyszerû pénzügyi mûveletet -

levonni a januári fogyasztás értékét, és visszautalni a különbözetet.

Az ügyfél védelmében

Kíváncsiak voltunk arra is, mennyire volt szabályszerû az ügyfélszolgálati vezetõ eljárása. Boross Norbert kommunikációs vezetõ levelében a Ptk.-ra hivatkozott: mivel személyes adatokról van szó, kérdéseinkre csak az érintett fogyasztó, vagyis Ágnes, illetve édesanyja felhatalmazásával válaszolhatnak. Az már csak hab Ágnes fekete levesén, hogy az Elmûnek a hivatalos kérelem beérkezése után két hete van a válaszadásra.

Az Elmû mindenestre az Origótól hamarosan megkapja hivatalosan is a kérdéseket. A remélt hivatalos válaszról természetesen beszámolunk Ágnesnek és olvasóinknak is.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!