Utolsó módosítás: 2015-10-30 07:56:57 |
|
Több mint 2,3 millió online vásárló lesz Magyarországon, ami a napi rendszerességgel internetezõk 41 százaléka - derül ki a GKI Digital és az Árukeresõ.hu legfrissebb közös felmérésébõl. A kutatás szerint az interneten vásárlók többsége, 84 százaléka a termék ára alapján választja ki a számára megfelelõ webáruházat, 64 százalékuknak a kiszállítási és az átvételi mód, valamint a bolt megbízhatósága fontos. A válaszadók mindössze 24 százalékánál meghatározó a bolt ismertsége.
Még mindig az utánvétel a nyerõ
A kutatás 6 online vásárlói típust azonosított, közülük a rutinos vásárlói profil a legmeghatározóbb, amelynek 56 százaléka több mint évi hat alkalommal vásárol. A felmérés arra is rámutatott, hogyaz akcióvadász vásárlók 74 százaléka utánvéttel szeret fizetni,és az utánajáró csoportot jellemzõen férfiak alkotják. A vásárlók döntõ többsége még mindig a készpénz alapú, utánvétes átvételt részesíti elõnyben, amely az áruházak 74 százalékánál elérhetõ.
Évi 230 milliárdos forgalom
Az online kiskereskedelmi forgalom tavaly mintegy 230 milliárd forint volt, amelynek csaknem felét a három legnagyobb szektor adta. A mûszaki cikkek 400 milliárd forintos forgalmának mintegy 10 százaléka, a 240 milliárd forint forgalmú játékok és kultúra szektor 13 százaléka internetes vásárlásból ered, és a 100 milliárd forintot bonyolító számítástechnikai szektor 32 százaléka származik online értékesítésbõl.
A rutinos online vásárlók 56 százaléka évente több mint hat alkalommal vásárol
Forrás: Thinkstock
A legnagyobb mértékben, 28 százalékkal a baba-mama termékek forgalma nõtt, azt követte 27 százalékkal az állateledelek kategóriája, majd az élelmiszer, amelybõl 24 százalékkal többet értékesítettek egy év alatt - olvasható a közleményben.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|