2019. augusztus 22. Csütörtök, Menyhért.
 
5 dolog, amit tudnod kell a teljes kiõrlésû gabonákrólForrás: life.hu
Utolsó módosítás: 2015-11-20 18:47:28
A normál vagy a teljes kiõrlésû gabonafélék az egészségesebbek? A választ valószínûleg mindenki tudja, de azért nem árt tisztázni, miért is jobb választás a teljes kiõrlésû gabonából készült élelmiszer. Soroljuk is az indokokat!

Javítják az emésztést

A teljes kiõrlésû lisztbõl készült élelmiszerek javítják az anyagcserét, ígyha ezekre váltasz át, sokkal kevésbé kell számolnod emésztési problémákkal. Dr. Sally Norton fogyókúrás szakértõ szerint például naponta legalább három szelet teljes kiõrlésû kenyérnek megfelelõ szénhidrátra van szükség, ha ennél kevesebbet fogyasztasz, akkor anyagcsere zavarok léphetnek fel.

Forrás: Thinkstock
Life.hu tipp
Mennyi gabonát érdemes naponta fogyasztani? Milyen jófajta gabonafélékkel lehet helyettesíteni a klasszikus fehér lisztes termékeket? A Life.hu korábbi cikkébõl mindezt megtudhatod!

Vitaminban gazdagok

A teljes kiõrlésû gabonáksok B-vitamint, antioxidánst, ásványi anyagot, egészséges zsírsavat és rostot tartalmaznak.A finomított gabona ezzel szemben fehérjetartalmának negyedét elveszíti, 17 létfontosságú tápanyaggal együtt.

Segítenek megelõzni a rákos megbetegedéseket

A fehérlisztes szénhidrátok gyakori fogyasztása nagyban hozzájárul például a koszorúér-problémák, a különbözõ gyulladások, a reuma és a rák kialakulásában. Ez pedig egy újabb ok arra, hogy lecseréld ezeket jó szénhidrátokra!

Mindent a lisztérzékenységrõl
Nagyon sok ember életét keseríti meg a gluténintolerancia, ráadásul az életet is megrövidíti. A Life.hu egy korábbi cikkében annak járt utána, hogyan lehet felfedezni és orvosolni a betegséget.

Magas a rosttartalmuk

Ha egészségesen szeretnél étkezni, különösen nagy gondot kell fordítanod a megfelelõ rostfogyasztásra. A rostdús étrendugyanis nemcsak a koleszterinszintet viszi lejjebb, deserkenti az emésztést, az anyagcserét, szabályozza a testsúlyt és csökkenti a szívbetegségek elõfordulását.A rostdús étrend remek kiegészítõi a teljes kiõrlésû lisztbõl készült élelmiszerek - fogyasszd õket bátran!

Forrás: Thinkstock
Life.hu tipp
Ihász Katalin dietetikus, a Life.hu szakértõje is javasolja a teljes kiõrlésû élelmiszerek fogyasztását, ám felhívja a figyelmet arra, hogy a rostdús étrendhez elengedhetetlen a napi 2-3 liter folyadék elfogyasztása. A rostok ugyanis vizet vonnak magukhoz, ezért érdemes megfelelõ mennyiségû folyadékot meginni.

Szebb lesz tõlük a bõr

A finomított szénhidrátok elfogyasztása után megemelkedik a vér inzulinszintje, ez pedig a bõrön is meglátszik, hiszen ez többek között aknék kialakulásához vezethet.A teljes kiõrlésû liszt és egyéb gabonafélék beiktatása azonban sokat javít a bõr állagán.Sõt, a hajdina antioxidáns hatása miatt például a bõr szebb, rugalmasabb lesz!

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!