2024. április 19. Péntek, Emma.
 
Mutatjuk, hogy mely autómárkát lopják leginkább a tolvajokForrás: autonavigator.hu
Utolsó módosítás: 2016-01-06 20:36:13
Címkék: Bihari hírek
A hivatalos rendõrségi adatokra még várnunk kell, de egy autólopásokra specializált weboldal már közzétette tavalyi, javulást mutató statisztikáját.

Az Autovadasz.eu weboldal adatai szerint csökkent tavaly az autólopások száma, míg ugyanis 2014-ben 1024 autót jelentettek be a weboldalon, 2015-ben csupán 520 darabot. Ez bámulatos csökkenés, ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a hivatalos statisztika szerint 2014-ben sem csupán 1024, hanem jóval több, 4803 autót kötöttek el hazánkban.

Hogy a lopások száma csökkent, az persze szinte biztos, hiszen a rendõrség látványos akciókkal jelentõs támadást indított tavaly az autótolvajok ellen. Az akciók során több száz lopott gépjármû került elõ, és több tucat autótolvaj, orgazda és hamisító kezén csattant a bilincs. A rajtaütéseknek két nagyon fontos eredménye lett. Sok gépjármûbûnözéssel foglalkozó rosszfiú hûvösre került. Sok bûnözõnek pedig elment a kedve az autólopástól, és inkább másik bûnipari "ágazatban" kamatoztatta tudását.

Hiába vezette tavaly is a Volkswagen az ellopott autók listáját, nem az a leginkább veszélyeztetett márka

Hiába vezette tavaly is a Volkswagen az ellopott autók listáját, nem az a leginkább veszélyeztetett márka

Melyik autót lopják leginkább? A 2015-ös statisztika szerint a márkákat tekintve a jól ismert trend folytatódott, az ellopott autók számát figyelembe véve az elsõ helyen most is a Volkswagen áll, követõje a Toyota, a Ford, a Suzuki, a Renault és az Opel. Ez azonban önmagában nem ad sok információt. Ahhoz, hogy lássuk, hogy egy autó mennyire veszélyeztetett lopás szempontjából, azt kell megnézzük, hogy az állományhoz mérten hány százalékot loptak el.

Ha az állományban lévõ autók számát (márkánként) a lopások számával osztjuk, azt kapjuk, hogy a Toyota a leginkább lopás szempontjából veszélyeztetett márka

Ha az állományban lévõ autók számát (márkánként) a lopások számával osztjuk, azt kapjuk, hogy a Toyota a leginkább lopás szempontjából veszélyeztetett márka

Az Autovadasz weboldal bejelentéseit a KSH (2014-es, ugyanis még nincs frissebb) márkánkénti gépjármû adatsorával összevetve minden 9512. Toyotát elkötötték tavaly, míg Audiból "csak" minden 14 447. példányt, Fordból is viszonylag sokat vittek el az állományához mérten, minden 18 900. példányt. Daciából hiába loptak keveset, az állomány sem nagy, így a 4. leginkább veszélyeztetett márka, a Volkswagen csak utána következik (19 788 és 20 784 autó/lopás számmal). Suzukiból pedig olyan sok van, hogy a márka csak a 9. helyen áll. Az alábbi listát érdemes megnézni annak kapcsán, hogy mérlegelni tudjuk: vajon elegendõ lopás elleni védelem van autónkban?

Suzuki Swiftbõl hiába lopnak sokat, átlag alatti a lopási veszélyeztetettség, a lopott autók száma alapján holtversenyben lévõ Volkswagen és Toyota kapcsán pedig utóbbinál kétszeres rizikóról beszélhetünk az állománnyal való összevetés láttán. Ha a modellek listáját nézzük, a Toyota Prius lehet a leginkább veszélyeztetett, mert bár az elmúlt években megugrott a hazánkba használtan behozottak száma, még mindig jóval kevesebb van belõle, mint például Volkswagen Golfból, amibõl hasonló mennyiséget kötöttek el.

Suzuki Swiftbõl nagyon sok fut, a negyedik leggyakrabban lopott modell azonban a jóval ritkább Toyota Prius. Lopási arányát persze az is felfelé tolhatja, hogy zömében budapestiek vásárolják, miközben zömében Budapestrõl lopják az autókat

Suzuki Swiftbõl nagyon sok fut, a negyedik leggyakrabban lopott modell azonban a jóval ritkább Toyota Prius. Lopási arányát persze az is felfelé tolhatja, hogy zömében budapestiek vásárolják, miközben zömében Budapestrõl lopják az autókat

Miért kellenek a piacon is népszerû autók a tolvajoknak is? Mert õk is a vevõket szolgálják ki, akár autóval, akár alkatrésszel. A feketén javíttatók vagy számla nélküli (használt, bontott) alkatrészt vásárlók könnyedén táplálhatják a tolvajok "piaci" keresletét.

Változatlanul Budapestrõl érkezik az autólopási bejelentések majdnem 90 százaléka, a fõvárosban különösen rizikós utcán parkolni. Természetesen a veszélyeztetettség kerületenként is jelentõsen eltérõ, itt sem csupán az ellopott autók számát, hanem méretét, autóállományát is érdemes mérlegelni. Hiába áll lopott (bejelentett) autók száma kapcsán elsõ helyen a XI., utolsón a VIII. kerület, nem mondható, hogy olyan drasztikus biztonsági különbség lenne az említett kerültek között, mint amekkorát az azokból ellopott autók száma mutat.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!